به دخت

 




زنان از مصرف قرص هاي هورموني در ماه رمضان خودداري کنند

زنان در ماه هاي گرم سال و به ويژه ماه رمضان از مصرف قرص هاي هورموني مانند قرص هاي ضدبارداري خودداري کنند.زنان در ايران به ويژه در ماه رمضان قرص هاي هورموني مصرف مي کنند اما انجام اين کار در ماه رمضان تنها در شهر تهران باعث افزايش هفت برابري ابتلا به ترومبوز  سينوس هاي مغزي مي شود.

درماه مبارک رمضان از سويي ناشتايي باعث افزايش غلظت خون مي شود و از سوي ديگر مصرف قرص هاي ضد بارداري بر عملکرد عروق تاثير منفي مي گذارد بنابراين به زنان توصيه مي شود روزه بگيرند ولي قرص هاي ضد بارداري نخورند.

افزايش انعقادپذيري خون، ابتلا به بيماري هاي خوني، روماتولوژيک و عفونت ها علاوه بر مصرف فرآورده هاي هورموني مانند قرص هاي ضدبارداري از علل ابتلا به اين بيماري هستند.

بيماري ترومبوز سينوس هاي مغزي نوعي سکته مغزي است که با سکته هاي مغزي معمولي متفاوت است. چون سکته هاي مغزي معمولي بر اثر انسداد يا پارگي شريان خون رسان به مغز به وجود مي آيد، ولي در ترومبوز سينوس هاي مغزي انسداد سياهرگ موجب بروز سکته هاي مغزي مي شود.

با توجه به خصوصيات ساختاري وريدهاي مغزي معمولا طيف علايم باليني در بيماري هاي ترومبوتيک سينوس هاي مغزي متفاوت است و خصوصيات باليني کاملا متفاوتي دارند.

زنان و اطفال بيشتر دچار ترومبوز سينوس هاي مغزي مي شوند و اين بيماري معمولا با سردرد، تشنج، اختلال در هوشياري و گاهي اوقات ضعف اندام ها همراه است.

افراد توصيه مي شود که مايعات کافي مصرف کنند و فرآورده هاي هورموني مانند قرص هاي جلوگيري از بارداري را خودسرانه مصرف نکنند علاوه بر آن لازم است در صورت ابتلا به عفونت هاي گوش، حلق و دندان براي درمان اين بيماري ها، به سرعت اقدام کنند.


92/4/18




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :