به دخت

 




دسرهاي رمضاني

مسقطی خامه و پسته:این مسقطي شاید با مسقطی سنتی که تجربه کرده اید کمی متفاوت باشه ولی ایده جدیدی برای رنگین کردن سفره های افطار می تونه باشه.





مواد لازم:

نشاسته / 200 گرم
شكر / 200 گرمآب /  يك ليتر
گلاب /  نصف پيمانه
عرق هل /  دو قاشق سوپخوري
خامه /  100 گرم
پودر پسته / 1/4پيمانه

 

طرز تهیه:

نشاسته را در آب حل كرده و روي حرارت ملايم هم بزنيد تا شفاف شود. به آن شكر، گلاب، عرق هل و پودر پسته را اضافه كنيد و آنقدر هم بزنيد تا خط قاشق روي آن بماند. سپس از روي حرارت برداشته، خامه را به آن اضافه كرده و در قالب دلخواه بريزيد و تا وقتی که کامل خودش را بگیرد داخل یخچال قرار دهید.

نکته:قبل از اينكه داخل قالب بريزید، قالب را مقدار خيلي كمي چرب كنید وقتي قالب را برمیگردانید، خيلي راحت از داخل قالب جدا خواهد شد. مانند برگرداندن ژله ابتدا کناره های مسقطی را به وسیله نوک چاقو از ظرف جد کنید و سپس داخل ظرف سرو برگردانید.


پودینگ هندوانه


 

 

 

 




مواد لازم:

آب هندوانه / 1 لیتر
شکر قهوه ای / 100 گرم
نشاسته ذرت / 80 گرم
پودر دارچین / کمی
رنگ قرمز /  کمی (به دلخواه)

طرز تهیه:

هندوانه را قاچ کرده و سعی کنید هسته هایش را در بیاورید و در مخلوط کن له کنید...بعد از توری یا آبکش ریز رد کنید تا جائیکه فقط مایع باقی بماند و سفتی بافت هندوانه در آبش موجود نباشد...

مقداری از آب هنوانه را با نشاسته ذرت و شکر و کمی دارچین مخلوط کنید تا صاف شود...بعد روی حرارت قرار دهید و باقی آب هندوانه را اضافه کنید و در حرارت کم تا هنگامی که به جوش بیاید قرار دهید ، در این حالت کاملا غلیظ و شفاف میشود.

بعد میتوانید در قالب ژله یا هر ظرف دلخواه ریخته و در یخچال قرار دهید تا هنگامی که سفت شود و شکل قالب را به خود بگیرد.

فرني شكلاتي(ببري)








در اين آموزش فرني را به شيوه و شكل جديدي تهيه خواهيد نمود.

مواد لازم:

شیر / 2 لیوان (500 م.ل)
آرد گندم / 2 ق غ
وانیل / کمی
شکلات / 100 گرم (50 گرم شکلات سفید و 50 گرم شکلات سیاه)

طرز تهیه :

مثل همه ی فرنیها، شیرو آرد را مخلوط می کنیم تا گلوله نداشته باشه و روی حرارت به هم میزنیم بعد از جوش اومدن مایع 1-2 دقیقه هم میزنیم تقريبا آماده ست اما تو این مرحله وانیل را اضافه می کنیم (ميتونين همون گلاب بریزین،ولی با شکلات وانيل بهتر ميشه). در اين مرحله مواد را 2 قسمت مي كنيم و شکلاتها را به هر قسمت اضافه کرده و هم ميزنيم تا یکدست شود(حرارت فرنی شکلاتا رو آب میکنه)

با این اندازه شیرینیش مطبوعه اگه شیرین دوست دارین مقدار شکلات را بیشتر کنین

 

مواد رو قاشق قاشق وسط ظرف میریزیم تا تموم شه البته تکون بدین که نامنظم شه (هر چند که غلظت زیاد فرنی نمیذاره که دایره های منظم در بیاد  . بعد توی یخچال ميذاريم تا زمان سرو، به دلیل بستن شکلات توی یخچال (البته چون مقدار شکلات کمه انتظار یه چیز سفت مثل ژله رو نداشته باشید) میشه برش گردوند و برش زد.

 البته اگه شکلات بیشتر بریزین بهتر برش میخوره


فرنی موز









آرد ذرت: 4 قاشق سوپ خوری

آرد گندم: 4 قاشق سوپ خوری
شیر: 1 لیتر
شکر: 1 پیمانه
زرده ی تخم مرغ: 1 عدد
وانیل: یک هشتم قاشق سوپ خوری
موز: 3 عدد


آرد ها را با شیر حل کرده و سپس شکر ، زرده ی تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کرده تا مایع یک دست شود. ظرف را روی حرارت ملایم قرارميديم و مرتب هم ميزنيم تا مایع غليظ شود. موزها را حلقه حلقه ته ظرف موردنظر چیده و فرنی آماده شده را روی آن ميريزيم و پس از سردشدن تزیین ميكنيم.
می توان موزها را به صورت پوره به فرنی اضافه کرد چون موز بعد از ماندن، تیره ميشه ميتونيم کمی پودر کاکائو به فرنی اضافه کرد که تیرگی رنگ موز مشخص نباشه.
خیلی خوشمزه اس حتماً امتحانش کنید. نوش جان


92/4/18




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :