به دخت

 




دامن فون

دامن فون خود بر سه نوع است: فون شماره 1، دامن فون شماره 2 و شماره3

دامن فون شماره 1:

از الگوی اولیه دامن استفاده می شود قد پنسها را در قسمت جلو و پشت تا روی خط باسن بزرگ علامت می زنیم. خطی به موازات خط وسط جلوی دامن از وسط پنس تا لبه پائین دامن می کشیم در قسمت پشت هم خطی به موازات خط وسط پشت تالبه دامن می کشیم

 و این خطوط موازی را برش می دهیم و از هم جدا می کنیم در اینصورت قسمت جلوی دامن دوتا و قسمت پشت هم دو تا می شود. بهتر است در روی هر تکه از دامن نام آنرا را بنویسیم تا اشتباه نشود مثلاً شماره یک جلو، شماره دو جلو، شماره سه پشت ، شماره چهار پشت

 

نکته

به قسمتهای بریده شده الگو پَنِل می گویند.

 

در قسمت پائین دامن (لبه دامن) 3 الی 5 سانت خطوط موازی را از هم فاصله می دهیم یعنی اوازمان می دهیم این دوقسمت جلو ویا پشت را از قسمت خط باسن بزرگ کنار هم نگه داشته واین اوازمان را می دهیم تا حدی که دوخط بالای دامن به هم نرسند تا پنس بسته شود زیرا در فون شماره یک دامن ما کمی پنس می خورد. بعد از اینکه این کار را انجام دادین ارتفاع پنس را همانطور که قبلا گفتیم اندازه می زنیم و آرایش می کنیم.

 

باید توجه داشته باشیم که وسط جوی لباس روی دو لای بسته پارچه قرار می گیرد و وسط پشت روی دو لایه بسته.

وقتی ما بین پنل های الگو اوازمان می دهیم تکه کاغذ بین اوازمان وصل می کنیم تا اندازه آن ثابت بماند و قسمت پائین دامن را طراحی می کنیم.

 

دامن فون شماره 2:

از الگوی اولیه دامن استفاده می شود .خطی به موازات خط وسط جلوی دامن از وسط پنس تا لبه پائین دامن می کشیم در قسمت پشت هم خطی به موازات خط وسط پشت تالبه دامن می کشیم. و این خطوط موازی را برش می دهیم و از هم جدا می کنیم در اینصورت قسمت جلوی دامن دوتا و قسمت پشت هم دو تا می شود. بهتر است در روی هر تکه از دامن نام آنرا را بنویسیم تا اشتباه نشود مثلاً شماره یک جلو، شماره دو جلو، شماره سه پشت ، شماره چهار پشت.

البته قبل از اینکه پنل ها برش دهیم ابتدا پنس دامن را تا روی خط باسن کوچک اندازه می زنیم به این ترتیب قد پنس بسیار کوتاه می شود  (هم در قسمت جلو وهم در قسمت پشت) یادمان نرود که پنل ها را شماره گذاری کنیم. 

در این دامن فون پنس را کاملاً در خط کمر به هم جفت نمی کنیم ولی چونکه پنس کوتاهتر شده اوازمان پائین دامن از دامن فون شماره 1 بیشتر می شود.

 

 

دامن فون شماره 3:

تمام مراحل فون شماره 2 را رفته یعنی پنس ها را تا روی خط باسن کوچک کوتاه کرده و بعد پنس را کاملاً می بندیم یعنی بالای دامن را در قسمت پنس کاملاً به هم می چسبانیم تا هر چقدر پائین لباس لباس اوازمان خورد. در این فون دیگر پنسی نداریم.

این شماره بیشتر در دامنهای شانل کاربرد دارد.

 


برای مشاهده ی تصویردامن فون شماره 3 اینجا کلیک کنید


برای مشاهده ی تصویردامن فون شماره 2 اینجا کلیک کنید


برای مشاهده ی تصویردامن فون شماره 1 اینجا کلیک کنید



نظرات ارسال شده
marzih
پنجشنبه 18 مهر 1392


خیلی عالی بود لطفا بیشترش کنید با عکس ممنون


1
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :