به دخت

 




زمان‌ منتظر هیچ کس‌ نمی‌ماند- قسمت6

در این قسمت از فنون مدیریت زمان سه فن دیگر بیان خواهد شد، پس با ما همراه باشید.

 

 

1) سعی در اندازه کار کردن

تلاش خود را بر روی کارهایی‌ که بخش اصلی حرفه شما را تشکیل می‌دهند متمرکز کنید.  هیچ‌گاه بیش از ظرفیت متعارف‌ کار نکنید، زیرا بدین طریق به‌ طور وحشتناکی از مؤثر بودن‌ خود می‌کاهید. هیچ وقت بیش‌ از 50 درصد زمان کاری خود را برنامه‌ریزی نکنید و همیشه‌ زمان کارهایی را که در دست‌ دارید، بیش از زمان واقعی تخمین‌ بزنید.

 

2)  به تعویق نیانداختن کارها

صرف‌نظر از اینکه به چه دلیل‌ کارها را به تعویق بیاندازیم(ترس‌ از عدم موفقیت یا انجام یک کار ناخوشایند)، نتیجهء تعویق همیشه‌ مخرب خواهد بود. طفره رفتن‌ و تعلل ورزیدن، ربایندهء زمان‌ است. اگر كارها را در زمان موعد آنها انجام ندهيد غير مؤثر عمل كرده‌ايد.

با تعداد زيادي از كارهاي انباشته شده بر روي هم، سخت است كه در انجام كارها تعلل نكنيم؛ خصوصاً براي كارهاي بزرگتر كه به زمان بيشتر از آنچه كه شما داريد نياز دارند. وقتي با كار بزرگي روبرو مي‌شويد آن را به بخش‌هاي كوچكتر تقسيم كنيد. تقسيم كار به كارهاي كوچكتر اين امكان را فراهم مي‌آورد كه اجزاء كوچكتر را بدون اضطراب انجام دهيم. بزودي در خواهيد يافت كه با انجام كارهاي تقسيم شده، كل كار بزرگ انجام شده است.

3) وقت گذاشتن براي همسر

زندگي شخصي شامل چندين حوزه متفاوت است كه بايد در نظر بگيريم. يكي از اين حوزه‌ها وقتي است كه با همسر خود مي‌گذرانيم. اين وجهي حياتي از مديريت زمان شخصي ماست زيرا خيلي از احساسات ما آن را ديكته مي‌كنند. افرادي كه وقت كافي براي همسرانشان تخصيص نمي‌دهند به خاطر دلايلي روابط خود را پرتنش درمي‌يابند كه مي‌شد از آنها جلوگيري كرد. اغلب همسر خود را در انتهاي فهرست اولويت قرار مي‌دهيم زيرا عادت كرده‌ايم فرض كنيم كه به دليل برنامه فشرده كاري، همسر ما عذر ما را مي‌پذيرد.

چندين روش براي افزايش مدت زمان بودن با همسر وجود دارد. اگر مدت زمان كافي با همسرتان نيستيد زمانهايي را براي تنها بودن با وي تخصيص دهيد و با هم براي تماشاي فيلم يا صرف شام بيرون برويد. روش ديگر رفتن به خريد با يكديگر است.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :