به دخت

 




بررسي رابطه عاطفي ميان مادر و نوزاد

تماس مادر و نوزاد در ساعات و روزهاي بعد از تولد نوزاد بسيار مهم است . نوزاد سالم حدود 45 دقيقه بعد از تولد كاملاً هوشيار و آرام است . در اين زمان چشمهاي او باز است و مي تواند ببيند و گوش هاي او مي تواند بشنود.

. در اين زمان نوزاد آمادگي دارد كه مادر خود را ببيند و اگر مادر نيز به چشم هاي نوزاد نگاه كند هر دو با يكديگر رابطه عاطفي برقرار خواهند كرد .

بهتر است براي ارتباط عاطفي بيشتر بعد از تولد نوزاد ، مادر و پدر و نوزاد مدتي در كنار يكديگر باشند تا روابط عاطفي بين آنها بيشتر شود .

ثابت شده است نوزاد تازه متولد شده از نظر فيزيكي نامتعادل است و بي هدف و لرزان دست و پاي خود را حركت مي دهد اعمال حياتي وي مخصوصاً تنفس و تپش قلب او نامنظم است .آغوش مادر مي تواند اين نظم را به بهترين نحو ايجاد كند تا نوعي نظم فيزيكي به وجود آيد .

هم چنين تماس بدن مادر با نوزاد وقتي به او شير مي دهد باعث آرامش و در نتيجه رابطه عاطفي بسيار استوار ميان دو طرف خواهد شد . تماس بسيار نزديك نوزاد و مادر بصورت حمل در آغوش شب خيزيهاي نوزاد را سريعتر تنظيم مي كند . صداي مادر بطور مرتب و در تمام مدتي كه نوزاد در آغوش مادرش است به گوش او مي رسد و حركات بد ني نوزاد را منظم كرده و احساس امنيت به او مي بخشد .




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :