به دخت

 




زن ناقص العقل کیست!!!

اما آنى كه گفتند زن ناقص‌العقل است، اين نخواستند بگويند كه زن خداى نكرده قوه‌ى ادراك ندارد، هرگز. بسيارى از زنان از بسيارى از مردان سطح شعور و دركشان به مراتب بالاتر است؛

نه يك ذره دو ذره. من در تفسير اين جمله در نهج‌البلاغه يك بيانى كردم كه اين بعد هم منتشر شده. شايد هم شماها بعضيتان ديده باشيد. دو احتمال درباره‌ى اين هست كه يكى از اين دو احتمال را من اين‌جا ذكر مى‌كنم و آن اين است كه نظر اميرالمؤمنين در «هن ناقصات العقول‌[ان النساء نواقص الايمان نواقص الحظوظ نواقص العقول/128نهج‌البلاغه/ خطبه 80">» به طبيعت زن نيست، بلكه به زنى است كه تحت تأثير فرهنگ ستم‌آلود تمام طول تاريخ كه نسبت به زنان اين فرهنگ، هميشه توأم با ظلم و ستم بوده، ناقص بار آمده. در زمان اميرالمؤمنين زن در همه‌ى جوامع بشرى، نه فقط در ميان عرب‌ها، مظلوم بود. نه مى‌گذاشتند درس بخواند، نه مى‌گذاشتند در اجتماع وارد بشود و در مسائل سياسى تبحر پيدا كند.

 

بیانات مقام معظم رهبری در جلسه پرسش و پاسخ در مسجد ابوذر تهران - 1360/04/06)

 

1392/2/27



نظرات ارسال شده
htgn
جمعه 7 تیر 1392


ای کاش یه ذره تحقیق میکردید و بعد مطلب میذاشتید.شما در اشتباهید.زن ناقص العقله.به این صورت که احساساتش نیمی از عقلش رو میپوشونه و این طبیعت زن هستش.درواقع اگر زن اینجوری نبود،بنیان خانواده ها نابود میشد و زن هم موجودی مثل مرد بود و در نتیجه زن نمیتونست با احساساتش،به زندگی آرامش بده.ناقص العقل بودن زن یه نقص نیست بلکه یه امتیازه که به زنان داده شده.ناقص العقل بودن زن به این معنی هستش که حد کمال عقل یک زن مومنه،نصف یک مرد مومن هستش.ما در جامعه زنانی داریم که نصف عقلشون رو به حد کمال رسوندن و در عوض مردانی هم داریم که کلا بی عقل تشریف دارن.با تعصب نسبت به کلمه ناقص العقل نگاه نکنید.این یه توهین نیست.اگه حد کمال عقل یک زن مثل مرد بود،اونوقت زن هم یه موجود کاملا منطقی و به دور از احساسات بود و در نتیجه باعث بوجود آمدن یک زندگی سرد و بی روح و تربیت فرزندانی سرشار از عقده میشد.

یا علی


1
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :