به دخت

 




دامن ترک گوده دار

 الگوی دامن ترک را که قبلا آموزش دیده اید میتوان با مدل های دیگری نیز تر کیب کرد تا زیباتر به نظر بیاید .پس از رسم الگوی هر نوع دامن ترک با قد دلخواه  ابتدا قد گوده را از لبه دامن اندازه میزنیم اگر قد دامن کوتا ه است قد گوده نیز کوتاه میشود وبالعکس نیز هست.در کل سه نوع گوده 45-90-180 درجه داریم که علاوه بر رسم این گوده ها برای دامن ترک میتوانیم برای لباس های دیگر ومدل های مجلسی نیز استفاده کنیم...

 

 

 

 

 

برای رسم گوده ها یکنیم دایره کامل رسم میکنیم که قطر آن به اندازه دو برابر قد گوده است یعنی شعاع آن با قد گوده برابر است(گوده 180 درجه) اگر همین گوده را نصف کنیم گوده 90 درجه  واگر دوباره آن را نصف کنیم گوده 45 درجه ساخته میشود.این گوده ها در لبه لباس به صورت صاف قرلر میگیرد . 

یک مدل گوده نیز به صورت گوشه دار آویزان است برای رسم آن یک مربع رسم میکنیم که اضلاع وربع به اندازه قد گوده در نظر گرفته میشود  همین کار را میتوانیم روی گوده 45 درجه انجام دهیم که به صورت لوزی در می آید.  

برش ودوخت

جهت فلش روی الگو به جهت راستای پارچه است .

برای دامن ترک برای هر درز یک گوده نیاز داریم  مثلا اگر 6ترک برش زدیم تعداد گوده ها نیز باید 3بار روی دولا برش شود تا 6 تا شود ونحوه دوخت به این صورت است که ابتدا درز های ترک را تا قد گوده از سمت کمر دوخت میزنیم وسپس یک طرف گوده را وسپس طرف دیگر را میدوزیم فقط یک مقدار دقت در دوخت زاویه باید داشته باشید.

برای مدل گوده برای دامن میتوانیم طرح های زیادی را پیاده کنیم طرح دامن با طرح گوده ها متفاوت باشد یکی ساده یکی طرحدار ویا از تور و گیپور نسبت به جنس پارچه  برای آن انتخاب کرد .

 براي مشاهده الگوي دامن ترك كليك كنيد

 

 براي مشاهده الگوي دامن گوده كليك كنيد




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :