به دخت

 




ساخت شمع‌های شناور

شمع‌های شناور در قالب‌های پهن و کم‌عمق قالب‌گیری می‌شوند این همان چیزی است که باعث شناوری آنها می‌شود. قالب‌های کیک و شکلات برای این نوع شمع‌ها مناسب می‌باشند.

 

 

 

 

شمع‌های شناور در قالب‌های پهن و کم‌عمق قالب‌گیری می‌شوند این همان چیزی است که باعث شناوری آنها می‌شود. قالب‌های کیک و شکلات برای این نوع شمع‌ها مناسب می‌باشند. 

   

روش ساخت

۱- مقدار موم مورد نیاز را حساب کنید و با مراجعه به توضیحات مربوط به ذوب موم آن را ذوب کنید.

۲- فتیله را ۸/۳ سانتی‌متر بلندتر از ارتفاع قالب ببرید. یک انتهاء فتیله را در سوراخ نگهدارنده فتیله قرار دهید و با انبردست محکم کنید و مطمئن شوید که فتیله محکم شود.

۳- قبل از اینکه قالب را با روغن مایع چرب کنید آن را خوب تمیز کرده و کاملاً خشک نمائید نگهدارنده فتیله را در اینجا ببینید، فتیله را در نگهدارنده قرار دهید و آن را در مرکز ته هر قالب قرار دهید و با قدت موم ذوب شده را تا ۳/۱ سانتی‌متر مانده به لبه قالب بریزید و به آرامی اطراف بدنه قالب را ضربه بزنید تا حباب‌ها و هوای داخل موم خارج شوند.

۴- ماهی‌تابه پهن و کم‌عمق را آب کنید و قالب‌ها را داخل آب قرار دهید تا سرد شوند، و اگر لازم بود روی قالب‌ها را یک چیز سنگین قرار دهید تا در آب برگردانده نشوند.

۵- مرحله ۱۱ ۱۲ شمع‌های قالبی را در مبحث (نکات مهم برای شمع‌های قالبی) دنبال کنید، فقط در اینجا به خاطر کوچکی شمع یک بار دوباره پر کردن کافی می‌باشد. زمانی‌که شمع را دوباره پر می‌کنید دقت کنید که موم روی فتیله ریخته شود و آن را به خاطر اینکه راحت‌تر روشن شود و بسوزد بپوشاند.

۶- زمانی‌که موم کاملاً سرد شد قالب‌ها را از داخل ماهی‌تابه آب بردارید و آنها را برگردانید تا شمع‌ها از قالب‌ها جدا شوند. فتیله را به طول ۳/۱ سانتی‌متر قیچی کنید.  

 





ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :