به دخت

 




عدم صداقت با همسر

تا كنون تعدادزيادي از عواقب ارتباط نامشروع دختران و پسران را مورد بررسي قرار داديم دربحث حاضر به تشريح عواقب سوء اين ارتباطات در زندگي آينده جوانان مي پردازيم كه عبارتند از...

 

 

 

 

رسول گرامی اسلام (ص) فرمود: 

 «لا یَخلُوَنَّ رَجُلٌ بِاِمرِأةٍ، فَما مِن رَجُلٍ خَلا بِاِمرِأةٍ اِلّا کانَ الشَّیطانُ ثالِثَهُما.»

مرد نباید با زن نامحرم خلوت کند. هیچ مردی با زن نامحرم خلوت نمی‌کند، مگر آن که سومی آن دو، شیطان است (تا آن زن و مرد نامحرم را به گناه وادار کند).

 

معمولاً هر دختر و پسری دوست دارد بهترین همسر را از بین جوانان انتخاب نماید و بعد از پیوند مقدس زناشویی از نظر روانی علاقه دارد هر وقت سخن از گذشته پیش می‌آید همسرش از پاکی و تقوای خود و خانواده‌اش بگوید تا به آن مباهات کند.

اگر دختر و پسری قبل از ازدواج رابطه نامشروع نداشته باشند، می‌توانند گذشته زندگی خویش را با صداقت و سرافرازی برای همسرشان بازگو کنند. بیان سوابق درخشان برای یکدیگر باعث اطمینان بیشتر به هم و سبب استحکام این پیوند مقدس می‌گردد، و هر کدام با خود می‌گویند چه معشوق و همسر خوبی برای زندگی انتخاب نموده‌ام.


در حالی که دختران و پسرانی که قبل از ازدواج با نامحرم ارتباط داشته‌اند، نمی‌توانند با همسرشان با صداقت سخن بگویند و از نظر روحی دچار مشکل‌اند، زیرا دائم مواظب‌اند هر وقت از گذشته حرفی به میان آید به طریقی رشته کلام را به جای دیگر بکشانند تا مبادا نقطه ضعفی که در سابق داشته‌اند آشکار گردد، و نیز سعی می‌کنند با دوستان سابق روبه‌رو نشوند تا نکند آنان سرّ زندگیشان را برای دیگران باز کنند.


بنابراین دخترانی که قبل از ازدواج دوست پسر داشته‌اند بعد از ازدواج دائم باید مواظب باشند که شوهرشان از گذشته آنان سر در نیاورد، زیرا احتمال دارد اطلاع شوهر باعث بروز مشکلاتی برایشان گردد.

البته اگر ما دختر و پسری را می‌شناسیم که قبل از ازدواج نقاط منفی داشته‌اند و الان با فرد دیگری زندگی می‌کند، باید تمام تلاشمان را به کار بریم تا مبادا عیب او آشکار گردد. زیرا اگر کسی با زبان و اعمالش سبب خرد شدن دیگری در جامعه شد و زندگی دیگری را متلاشی کرد، خداوند نیز شخص دیگری را مأمور خواهد کرد تا او را رسوا نماید. وانگهی دختری که قبل از ازدواج با جوان دیگری رابطه داشت، اگر بین خود و خداوند واقعاً توبه کند، قطعاً حضرت حق تعالی او را خواهد بخشید و او نباید از این رابطه سخنی به نزدیک‌ترین دوستان و یا شوهرش بگوید، زیرا گفتن آن مساوی با آبروریزی، و سرد شدن شوهر نسبت به او و متلاشی شدن زندگی است.

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :