به دخت

 




در برابر پسرم چه کنم؟

نباید به نوجوان با دید کودکانه نگریست:

یکی از حساسیت‌های فرزندان ما در دوران نوجوانی ، نگاه اطرافیان به آنان با دید کودکانه است. نوجوانان از این گونه برخوردها بسیار خشمگین می‌شوند.

 

 

 

در گفتار بعضی از والدین دیده می‌شود در الفاظی که برای ارتباط با نوجوان استفاده می‌کنند از کلماتی که یا خود لفظ کودک ،در آن گنجانده شده است مانند:تو کودک نیستی و یا این که پیام کودکانه دارد استفاده می‌کنند. این گونه والدین باید بدانند ، نوجوان نسبت به این گونه موارد به شدت حساس است. 

البته در بسیاری از موارد نوجوان از رفتار والدین که پیام‌آور این نکته است که تو هنوز کوچک هستی آزار می‌بیند .شاید بسیاری ازما والدین در الفاظی که برای برخورد با آنها انتخاب می‌کنیم از کلماتی که بیان‌کننده کودکی باشد استفاده نکنیم. اما نکته‌ای که آنها را رنجیده‌خاطر می‌کند رفتارهای والدین است که پیام کودک بودن را می‌رساند، رفتارهایی مانند نصیحت‌ها، موعظه‌ها، پند و پیام‌ها ... 

فرزند شما از این رفتارها متنفر است، زیرا این گونه رفتارها پیامی که برای او دارد این است «بچه جان تو آدم نشدی من می‌خوام آدمت کنم». نوجوان از این گونه رفتارها متنفر است زیرا یکی از احساساتی که نوجوان دارد حس استقلال اوست و نوجوان خود را بزرگ شده می‌داند پس به نوجوان با دید کودکانه نگاه نکنیم.

 



نظرات ارسال شده
مينا
دوشنبه 15 آبان 1391


اين راه كارها مفيده


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :