به دخت

 




ملاک‌های ازدواج جوانان نسبت به گذشته تغییر کرده‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس، سید ضیاء هاشمی تغییر در ملاک‌های همسرگزینی را امری اجتناب ناپذیر خواند و تصریح کرد: به دلیل افزایش آگاهی‌ها و اطلاعات، رشد مطالبات و توقعات، بالارفتن سن ازدواج، توسعه ارتباطات انسانی و اجتماعی و رشد فردگرایی، ملاک‌های همسرگزینی تغییر کرده است بنابراین نباید با این تغییرات کورکورانه برخورد کرد یا در مورد آنها سکوت کرد.

 

 

این استاد دانشگاه تهران پیشنهاداتی برای تغییر در ملاک‌های همسرگزینی بیان کرد و گفت: با ارائه معیارهای مناسب توسط رسانه‌های جمعی، برگزاری میزگرد و سمینار با حضور کارشناسان، تصویب ملاک‌های قانونی درباره الزام وجود برخی معیارها، تقویت تحقیقات پژوهشی در راستای شناسایی معیارهای همسرگزینی، تصویب قوانین با توجه به شرایط اجتماعی و نیازسنجی درباره شیوه‌های همسرگزینی، می‌توان این تغییرات را به خوبی کنترل و مدیریت کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: در حوزه ترویجی علاوه بر رسانه‌ها آموزش و پرورش باید شیوه عاقلانه همسریابی را رواج دهیم. همانطور که کودکان باید مهارت نه گفتن را بیاموزند باید به جوانان علاوه بر شیوه‌های کنترل هیجانات، شیوه‌های درست همسریابی آموزش داده شود.

رئیس موسسه مطالعات جوانان دانشگاه تهران گفت: باید به جوانان درباره ملاک‌های ازدواج آگاهی داد. به طور مثال جوانان باید بدانند ملاکی مانند هم سطح بودن منافاتی با مکمل بودن ندارد. البته کارشناسان موظف‌اند تغییرات اجتماعی را رصد کنند و درباره این ملاک‌ها به خود جوانان مراجعه کنند.

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :