به دخت

 




عذاب وجدان

همچنانكه كه در مباحث گذشته عنوان شد روابط نا مشروع دختران و پسران عواقب بسياري به دنبال دارد كه در متن زير به بررسي تعدادي ديگر از اين موارد مي پردازيم:

هر انسانی با هر نوع فکر و عقیده دارای وجدانی است که به وسیله آن بسیاری از خوبی‌ها و ارزش‌ها را از بدی‌ها و ضدارزش‌ها تشخیص می‌دهد.

 

 

 

خداوند بزرگ در این مورد می‌فرماید:

«وَ نَفْسٍ وَ مَا سَوَّاهَا * فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَ تَقْوَاهَا * قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا * وَ قَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا.» (شمس / 10-7)

سوگند به نفس آدمی، و آن کس که آن را منظم و مرتب ساخت، سپس بدی‌ها و خوبی‌ها را به او الهام کرد، هر کس نفس خود را تزکیه نماید، رستگار خواهد شد. و آن کس که نفس خویش را با گناه آلوده ساخت نومید و محروم خواهد گشت.

امکان دارد مدتی در اثر تربیت غیرصحیح، محیط ناسالم، دوستان ناباب، معلم و استاد ناصالح، غلبه شهوت و غریزه جنسی، پرده غفلت جلوی فطرت و وجدان را بگیرد، اما بعد از گذشت زمانی کوتاه وجدان مانند خورشید از پس پرده و ابر غفلت بیرون خواهد آمد، و شخص نسبت به گذشته و آن دوران بی‌خبری تأسف می‌خورد.

به خاطر همین موضوع است که بسیاری از دختران و پسرانی که با هم رابطه نامشروع دارند، وقتی با فرد دیگری ازدواج می‌کنند و یا از سن جوانی عبور می‌کنند، هنگامی که به یاد گناهان گذشته می‌افتند از نظر وجدان زجر می‌کشند و این عذاب درونی با هیچ دارویی قابل درمان نیست مگر این که از صمیم دل توبه کنند و با کارهای خوب گذشته‌ها را جبران نمایند.

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :