به دخت

 




عقد دو بيکرانه، ميخک و سنبل بپاشيد

 دوستان در مسجد گرد آمده‌اند. پيامبر صلي الله عليه و آله بر منبر نشسته و با شهادت مسلمانان صيغه عقد علي عليه السلام را بر تو جاري مي‌سازد. آن‌گاه رو به علي مي‌فرمايد:‌ »اين جبرئيل است که خبر مي‌دهد خداي تعالي فاطمه سلام الله عليها را به تو تزويج نموده و بر اين پيمان چهل هزار فرشته را به گواهي گرفته است و به درخت طوبي امر فرموده تا بر آنان در و ياقوت و جواهرات و زيورها فرو بارد و آن درخت نيز براي اطاعت فرمان الهي خود را افشاند. آن‌گاه حور العين در جمع کردن درّ و ياقوت و جواهرات و زينت‌ها و لباس‌ها بر يکديگر پيشي مي‌گيرند. و از آن افشانده‌ها تا روز قيامت به يکديگر هديه مي‌دهند».

پيش از اين در شب معراج نيز تو را در «سدره المنتهي»‌به عقد علي عليه السلام در آورده‌اند. ازدواج تو،‌ پيوند دو بي‌کران است؛ پيوندي که در ازل به ثبت رسيده بود. به اين ترتيب حقيقت پيوند تو با علي عليه السلام در آسمان‌ها به تثبيت رسيده‌است. و اين مراسم فقط براي آگاهي اهل زمين است.

تازه عروس آسماني! خوب مي‌داني که شور و ولوله‌اي در عرش برپاست. علي عليه السلام با آرامشي بي‌انتها براي مقدمات مراسم،‌ خانه را ترک مي‌گويد و تو در اتاق کوچکت به وسعت روح علي عليه السلام مي‌انديشي.

 

اقتباس از نشاني خانه باران، محبوبه زارع- جلوه هاي رفتاري حضرت زهرا(س)، عذرا انصاري، انتشارات بوستان كتاب 

 

 

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :