به دخت

 




براي آنانکه به گل ها علاقه مندند

رسيدگي روزانه به گل ها

آب داخل ظرف، گلدان و يا محفظه اي که گياهان را در آن قرار داده ايد ، به صورت روزانه عوض کرده و داخل ظرف آب تازه بريزيد. اگر حتي داخل ظرف فوم و يا اسفنج مخصوص هم وجود داشته باشد ، شما بايد تا بالاي اسفنج و يا فوم آب بريزيد ، با اين کار گل ها عمر داراز تري خواهند داشت.

 

 

اگر کل آب ظرف را عوض مي کنيد بهتر است خود ظرف را   نيز بشوييد. براي اينکه گل هاي شما مدت زمان بيشتري تازه و سالم بمانند مي توانيد از انواع مختلف غذاهاي مخصوص گل و گياهي که در بازار موجود است، استفاده کنيد. به اين منظور مي توانيد مقداري از غذاي مخصوص را در گلدان حاوي گل بريزيد. مي توانيد اين غذاها را از گل فروشي ها تهيه کنيد. اين نوع غذاها مواد مورد نياز گياه را به آن مي رساند ، از رشد باکتري هايي که منجر به مسدود شدن ساقه گياه و عدم رسيدن آب به قسمت هاي بالايي مي شوند ، جلوگيري مي کنند، جوانه ها و غنچه ها را شکوفا کرده و به طور کلي عمر دسته گل شما را افزايش مي دهند. استفاده از اين مکمل هاي غذايي براي گياهان يکي از بهترين راه هاي افزايش طول عمر آنها است، فقط بايد دقت داشته باشيد که طبق دستورالعملي که برروي بسته مکمل نوشته شده عمل کنيد. اگر به طور صحيح از اين مکمل ها استفاده نکنيد، امکان آسيب رسيدن به گل ها وجود دارد.

برش مکرر ساقه ها

هر چند روز يکبار ، گل ها را از ظرف خود خارج کرده و ساقه هاي آنها را کوتاه کنيد. از انتهاي ساقه به اندازه 3 تا 4 سانتيمتر کوتاه کنيد. براي اينکه گياه بتواند به بالاترين ميزان آب را بالا بکشد بايد انتهاي ساقه را به صورت زاويه دار ببريد. مي توانيد از يک چاقوي تيز، يا قيچي باغباني استفاده کنيد. سعي کنيد به ساقه گل فشار وارد نکنيد چراکه هر آسيبي که به ساقه برسد از جذب آب ممانعت خواهد کرد. هر گونه شکوفه و يا برگ آسيب ديده را نيز از گل جدا کنيد. براي اينکه به ساقه ها آسيبي وارد نشود مي توانيد پيش از درآوردن گل ها از ظرف آنها را با يک نخ به هم متصل کنيد و سپس از داخل گلدان جدا نماييد. سپس آنها را داخل ظرف جديدي که با آب تازه و مکمل مورد نظر پر شده است ، بگذاريد و نخ را از اطراف آن باز کنيد.

تعويض آب و مکمل غذايي

ابتدا بايد گلدان را تميز کرده و سپس آب را به دماي اتاق رسانده و مکمل را به آن اضافه کرده و سپس گل ها را در داخل آن قرار دهيد. بايد مطمئن شويد که هيچ گونه خار و خاشاک يا غباري روي آب قرار نگرفته باشد(مانند برگ و قسمت هاي مختلفي از ساقه) چرا که اين امر مي تواند باعث تشديد رشد باکتري ها در گلدان شده و عمر گل ها را کاهش دهد.

 

 گل ها را در محيط خنک قرار دهيد

دماي مناسب براي بيشتر گل ها چيزي در حدود 65 تا 72 درجه فارنهايت بوده و بهتر است به طور مستقيم در زير تابش نور خورشيد ، گرما و سرماي شديد قرار نگيرند. همچنين نبايد گل ها را در زير فن هاي سقفي و يا در بالاي تلويزيون و مکان هايي که اشعه هاي گرم از آن ساطع مي شود قرار دهيد چراکه اين گونه وسايل از خود گرما توليد کرده و سبب مي شوند که گل آب خود را از دست بدهد. همچنين نبايد گلدان را در کنار ميوه هاي رسيده قرار دهيد. چراکه ميوه از خود قدري گاز اتيلن ساطع مي کند که مي تواند براي گل ها مضر باشد و آن ها را به طور نابهنگام پژمرده کند.

 

 

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :