به دخت

 




تحقیر و ذلّت دختر

در ادامه مباحث دوستي دختران و پسران به تعدادي ديگر از اثرات زيانبار اين ارتباطات مي پردازيم كه عبارتند از:علاوه بر مطالب گذشته این دوستی‌ها باعث تحقیر و ذلّت دختر نیز خواهد شد.

زیرا از نظر روانی ثابت شده که هرچه دختر خود را بهتر بپوشاند و باوقار و باعفت باشد، نزد جوانان از احترام بیشتری برخوردار می‌باشند.


 

«آلفرد هیچکاک» می‌گوید: «من معتقدم که زن هم باید مثل فیلمی پرهیجان باشد. بدین معنی که ماهیت خود را کمتر نشان دهد، و برای کشف خود، مرد را به نیروی تخیّل و تصور زیادتری وادارد. باید زنان پیوسته بر همین شیوه رفتار کنند. یعنی کمتر ماهیّت خود را در معرض نمایش قرار دهند و بگذارند مرد برای کشف آنها بیشتر به خود زحمت بدهد.

«ویل دورانت» در این باره می‌گوید: آنچه بجوییم و نیابیم عزیز و گرانبها می‌گردد. زیبایی به قدرت میل بستگی دارد و میل با اقناع و ارضا، ضعیف و با منع و جلوگیری، قوی می‌گردد.

خودداری از انبساط و امساک در بذل و بخشش، بهترین سلاح برای شکار مردان است. اگر اعضای نهانی انسان را در معرض عام تشریح می‌کردند، توجه ما به آن جلب می‌شد، ولی رغبت و قصد به ندرت تحریک می‌گردید. مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیا است و بی آن که بداند، حس می‌کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقّت عالی خبر می‌دهد.

 

از دست رفتن سرمایه زندگی

این دوستی‌ها باعث می‌شود که دختر به راحتی بهترین سرمایه‌اش که عفت و بدن لطیف و زیبایی‌اش هست، را در اختیار جوانی گناهکار قرار دهد.


با اين نوع ارتباطات، جوانی که باید به خود زحمت دهد و با عزت و احترام از دختری خواستگاری کند و مهریه او را بپردازد و از طرفی مخارج عروسی و زندگی دختر را اعم از خوراک، پوشاک و مسکن به عهده گیرد، به هدفش می‌رسد بدون این که بهایی بپردازد و مسؤولیتی بپذیرد. 

 

در صورتی که هیچ انسان عاقلی نمی‌آید کالای بسیار نایاب خود را که سرمایه اصلی زندگی‌اش هست، مفت و مجانی در اختیار دیگران قرار دهد.

ادامه دارد




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :