به دخت

 




تأخیر در ازدواج

در ادامه مباحث گذشته به يكي ديگر از آثار زيانبار دوستي دختران و پسران اشاره مي كنيم كه عبارت است از: رسول خدا (ص) فرمود:«اِذا جاءَکُم مَن تَرضَونَ خُلقَهُ و دینَهُ فَزَوِّجُوهُ اِلّا تَفعَلُوهُ تَکُن فِتنَةٌ فِی الاَرضِ وَ فَسادٌ کَبیرٌ.»

هنگامی که کسی به خواستگاری دخترتان آمد که از اخلاق و دین و ایمانش راضی هستید، دخترتان را به او بدهید. زیرا اگر این کار را نکردید، بلا و فساد بزرگی روی زمین به وجود خواهد آمد.

این دوستی‌ها سبب تأخیر در ازدواج می‌گردد، زیرا غیرتی را که خداوند برای حفظ ناموس در هر مردی (حتی در حیواناتی) قرار داده، نمی‌گذارد مرد برای انتخاب همسر دنبال هر دختری برود. برخی از جوانان اگرچه دوست دختر هم دارند، اما برای همسر آینده‌شان به مادر یا خواهرشان سفارش می‌کنند که می‌خواهم دختری را برایم انتخاب کنید که پشت سرش حرف نباشد. زیرا بسیاری از جوانان که در یک محل و منطقه زندگی می‌کنند، با هم دوست هستند و از کارهای یکدیگر اطلاع دارند و رازهایشان را به هم می‌گویند.

به عنوان مثال برای هم تعریف می‌کنند فلان دوستشان چند دوست دختر دارد، و یا با کدام دختر رفیق است. لذا بسیاری از جوانان محل چنین دخترانی را می‌شناسند. وقتی شناختند، دیگر هیچ جوان باغیرتی حاضر نیست با دختری ازدواج کند که قبلاً در آغوش جوان دیگری بوده است. از نظر اجتماعی و روانی هم یک جوان نمی‌تواند بپذیرد که با دختری به عنوان همسر در خیابان قدم بزند که جوانان محل او را از قبل می‌شناسند.

اما اکثر پسران ،  اگرچه جوان لاابالی باشددخترانی که عفت و پاکدامنی را پیشه خود ساخته‌اند، دوست دارند. زیرا غیرت جوان چنین دختری را می‌پذیرد و هر مردی افتخار می‌کند که همسری پاکدامن داشته باشد. زیرا می‌داند که این دُر در درون صدفی بوده که چشم ناپاکی او را ندیده و تقوا و عفت او دست رد بر سینه تمام دیوسیرتان زده.

ادامه دارد  




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :