به دخت

 




مهارت در برنامه‌ریزی، ارتباط خانه و مدرسه، و مشارکت در انجمن مدرسه

در مدیریت خانواده، اعتماد به حضور در مدرسه و اختصاص وقت لازم برای همکاری و مشارکت به وجود آید و پدران و مادران در برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و میان‌مدت خود، عضویت در انجمن اولیا و مربیان و اشتراک مساعی در امور آموزش و پرورش و کارهای مالی مدرسه را مورد توجه جدی قرار دهند و تماس با مدرسه‌ی فرزند یا فرزندان خود را در اولویت برنامه‌های خود بدانند.

 

 

از آن جا که خانواده و مدرسه دو نهاد مهم، اساسی و مؤثر در تربیت و تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان، هم‌چنین رشد ابعاد وجودی آنان هستند، ارتباط این دو با هم و هم‌اندیشی اولیا و مربیان می‌تواند یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی، تربیت درست و سلامت جسم و روان دانش‌آموزان باشد. این امر ایجاب می‌کند که در مدیریت خانواده، اعتماد به حضور در مدرسه و اختصاص وقت لازم برای همکاری و مشارکت به وجود آید و پدران و مادران در برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و میان‌مدت خود، عضویت در انجمن اولیا و مربیان و اشتراک مساعی در امور آموزش و پرورش و کارهای مالی مدرسه را مورد توجه جدی قرار دهند و تماس با مدرسه‌ی فرزند یا فرزندان خود را در اولویت برنامه‌های خود بدانند.

طبق مقررات مصوب، انجمن اولیا و مربیان مدرسه هر دو هفته و یا حداقل هر ماه یک بار در مدرسه تشکیل گردیده و با توجه به امکانات و اولویت‌ها، هم‌چنین با مشارکت مدیر و کارکنان مدرسه به انجام وظایف زیر می‌پردازد:

1-   برنامه‌ریزی در جهت تحقق هرچه بهتر اهداف انجمن اولیا و مربیان مدرسه؛ 

2-  همفکری و همکاری با رئیس مدرسه در جهت برنامه‌ریزی تشکیل کلاس‌های آموزش خانواده و برگزاری سایر جلسه‌های ضروری؛

3-  همفکری و همکاری با مدیر مدرسه در تشکیل کلاس‌های تقویتی، فرهنگی و ورزشی؛

4-  ارائه‌ی طرح‌ها و پیش‌نهادهای مفید و سازنده به مدیر مدرسه و اداره‌ی آموزش و پرورش، برای بهبود تعلیم و تربیت دانش‌آموزان؛

5-  برنامه‌ریزی در جهت آگاه ساختن خانواده‌ها از وضع تحصیلی و تربیتی فرزندان؛

6-  دعوت از پدران و مادران علاقه‌مند، متخصص و خلاق برای شرکت در جلسه‌های انجمن، و بهره‌مندی از خدمات و یاری آنان در توسعه‌ی فیزیکی مدرسه و تکمیل امکانات آموزشی و تربیتی.

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :