به دخت

 




افت تحصيلي

در ادامه بحث آثار زيانبار روابط دختران و پسران به يكي ديگر از زيانهاي روابط آزاد و بي قيد و بند دختران و پسران اشاره مي كنيم كه عبارت است از افزايش افت تحصيلي در هر دو گروه دختر و پسر.

یکی از ضررهای این دوستی‌های نامشروع، کاهش کمی و کیفی تحصیل است.


زیرا دختر و پسری که با هم دوست می‌شوند، تمام فکر و حواسشان این خواهد بود که بعد از هر دیداری مجدداً تماس تلفنی و یا ملاقات حضوری داشته باشند.

 

 

جوانی که فکرش متوجه جنس مخالف خود شد، دیگر آمادگی برای درس خواندن و رشد علمی نخواهد داشت. زیرا تحصیل علم احتیاج به تمرکز حواس دارد، و جوانانی که رابطه نامشروع دارند اگرچه می‌خواهند درس بخوانند اما به خاطر اضطراب و عدم تسلط بر افکار خود به محض یک لحظه غفلت، هوش و حواسشان متوجه جای دیگری می‌شود. بر همین اساس چنین افرادی در درس خواندن موفق نخواهند بود. لذا متصدیان مدارس و دانشگاه‌ها توصیه می‌کنند، حتی ایام عقد و نامزدی جوانان در بحبوحه تحصیلات نباشد تا آنان بتوانند با تمرکز بیشتر فکر، در ادامه دروس و امتحانات موفق شوند. بر همین اساس، 

حضرت علی (ع) فرمود: 

«غُضُّوا اَبصارَکُم تَرَونَ العَجائبَ.» 

(اگر) چشم‌هایتان را در هنگام برخورد با زن نامحرم فروبندید و از نگاه کردن خودداری نمایید، چیزهای عجیبی را (در اثر گناه نکردن و ایجاد حالت معنوی) می‌بینید. 

ادامه دارد.

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :