به دخت

 




شمع های رنگین کمان ( شمع چند رنگ )

برای ساخت شمعهای چند رنگ ؛ پارافین و قالب و فتیله رو مثل شمع قالبی ساده آماده می کنیم ؛ چون از رنگهای مختلف استفاده می کنیم بهتره که پارافین رو به مقدار کم ذوب کنیم .

 

 

رنگ اول رو داخل قالب می ریزیم ، صبر می کنیم تا کمی خودش رو بگیره بعد رنگ دوم رو آماده می کنیم و به آهستگی روی رنگ قبلی میریزیم  و همینطور ادامه می دیم تا قالب پر بشه .

 

نکته اول : رنگ جدید رو که داخل قالب میریزیم باید حتما از حرارت اولیه اش کم شده باشه ؛ اگه خیلی داغ باشه  باعث میشه که پارافین اولی ذوب بشه و رنگها  با هم مخلوط بشن .

نکته دوم : نباید خیلی صبر کنیم تا پارافین اولی کاملا سرد بشه چون در اون صورت هم رنگها خوب به هم  نمی چسبن و بعد از در آوردن از قالب طبقات رنگی از هم جدا می شن .

نکته سوم : برای پرداخت کردن این شمع  بهتره از روش غوطه وری استفاده نکنیم چون  در اون صورت عملا رنگهای مختلفی رو که داریم دیده نمیشن .
اگه سطح شمع خیلی ناصاف بود  بهتره از روش اشک برای پرداختش استفاده کنیم .
*** البته اگر مقداری پارافین کریستال رو بدون اضافه کردن رنگ ذوب کنیم و برای پرداخت کردن این شمع استفاده کنیم نهایتا ترکیب جالبی خواهیم داشت . همه رنگهایی که استفاده کردیم یه پرده کمرنگ تر می شن و شمع یه جورایی حالت رویایی میگیره ؛ به شرط اینکه فقط یک بار داخل پارافین مذاب بزنیم ....


نکته چهارم : اگر وقتی پارافین رو داخل قالب میریزیم ، قالب رو کج نگه داریم (یه پایه براش در نظر بگیریم و قالب رو به اون تکیه بدیم )  شمعی رنگی و کج را ه خواهیم داشت . 

 





ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :