به دخت

 




آثار زیانبار روابط دختران با پسران

با توجه به این که در برخی کشورهای غربی رابطه بین دختر و پسر نامحرم یک امر عادی است، چه اشکالی دارد در کشور ما نیز با این که اکثر جمعیت جامعه جوان هستند و ازدواج برای همه مقدور نیست، این رابطه و دوستی‌ها بین دختران و پسران نامحرم یک موضوع طبیعی قلمداد گردد تا جوانان از این طریق اطفای غریزه جنسی نمایند، طبع جوانی هم چنین اقتضایی دارد.اکنون این سؤال به ذهن می‌آید به چه دلیل اسلام و قرآن این رابطه را ممنوع و حرام کرده است؟!

در پاسخ بايد گفت روابط آزاد ميان دختران آثار وعواقب زيانباري به دنبال خواهد داشت كه در طي مباحثي كه به صورت دنباله دار ارائه مي شوند به بررسي آنها مي پردازيم كه عبارتند از:

 

 ایجاد جوّ بدبینی

رسول خدا (ص) فرمود:

در اسلام هیچ بنایی در پیشگاه خداوند بهتر از ازدواج پایه‌ریزی نشده است.

این دوستی‌ها نه تنها مشکلی را برای دختران و پسران حل نمی‌کند، بلکه بر مشکلات آنان می‌افزاید. بسیاری از این دوستی‌ها به ازدواج نمی‌انجامد، زیرا بیشتر برای تفنّن و سرگرمی است. چون اين دوستيها بيشتر جنبه سرگرمی دارند نه تنها شعله غریزه جنسی را کم نمی‌کند، بلکه بر اضطراب دختر و پسر جوان می‌افزاید. چون بسیاری از این دوستی‌ها با ترس و دلهره همراه است.

از طرفی جوانی که با دختری دوست می‌شود، اگر بخواهد آن دختر را به عنوان همسر آینده‌اش انتخاب کند، پیش خود فکر می‌کند که این دختر وقتی به راحتی با من رابطه نامشروع برقرار کرد، پس از اعتقاد و ایمان قوی برخوردار نیست. بنابراین همان طوری که امروز با من دوست شد، ممکن است در آینده با این که همسر من هست با دیگری ارتباط برقرار کند. دختر نیز چنین تفکری نسبت به دوست پسرش دارد.

بر همین اساس بسیاری از این گونه ازدواج‌ها که مشهور به ازدواج‌های خیابانی هستند، از پایه، متزلزل بوده و طلاق در این نوع زندگی‌ها بیشتر خواهد بود. زیرا دختر و پسر هر دو نسبت به هم بدبین هستند.


در اکثر این روابط، پسران برای شکار دختران از روحیه خوش‌باوری آنها سوءاستفاده می‌کنند و با الفاظ فریبنده و جذاب و وعده‌های پوچ آنان را به دام می‌اندازند، و بعد از مدتی بهره‌برداری به بهانه‌های مختلف- دختری که آرزوهایی در دل داشت و به پسر به عنوان شریک زندگی و حامی او در طول عمر می‌نگریست-از طرف پسر رها می‌شود.


ادامه دارد

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :