به دخت

 




چیدمان میزنهار خوری در منزل

هر چقدر میز نهارخوری خود را بهتر چیدمان کرده باشید، راحتتر از عهده سرویس دادن به میهمانان خود بر می آیید. اما در ابتدا و قبل از شروع هر گونه کاری باید سبک و سلیقه شخصی خود را مشخص کنید. آیا طرفدار سبک سنتی هستید و یا بیشتر به سبک مدرن گرایش دارید؟

 

 


- مکان قرار دادن میز و نوع چینش صندلی ها به دور آن نشان دهنده میزان رسمی بودن،صمیمی بودن، و یا خودمانی بودن محیط است. در حقیقت محل قرار گرفتن میز و صندلی ها و نوع چیدمان صندلی ها به دور میز تعیین کننده جو محیط مورد نظر است.


- تصمیم برای اینکه میز را در کجا قرار دهید کاملاً به تمایلات شخصی شما بستگی دارد.
برخی معتقدند که میز همیشه باید در مرکز ثقل اتاق قرار بگیرد و صندلی ها نیز به صورت کاملاً مرتب و منظم به دور آنها چیده شوند. اما نحوه چیدمان میز نهارخوری تنها به همین یک مورد ختم نمی شود و کلیه سبک ها به این مورد محدود نمی شوند.


- در چیدمان می توانید از هنر فنگ شویی، ذن و یا سایر مکتب ها نیز کمک بگیرید. فقط نکته ای که می بایست در کلیه مراحل در نظر داشته باشید این است که فضای مناسب برای جابجایی مهمانها در نظر بگیرید که آنها بتوانند به راحتی دور میز حرکت کنند. با رعایت این اصل هارمونی و ایمنی در اتاق حفظ می شود.


- اگر میز تهیه نکرده اید، ابتدا باید فضایی را که می خواهید میز نهارخوری را در آن قرار دهید اندازه گیری کنید. یک قاعده کلی و استاندارد به این شکل است که می بایست صندلی ها حداقل
۴۵ اینچ با دیوار فاصله داشته باشند. اما اگر در حال حاضر میز نهارخوری را بدون اندازه گیری محیط خریداری نموده اید، و میز شما نسبت به فضا قدری بزگتر است، میز را به یکی از دیوارها بچسبانید و بعد صندلی ها را دور آن بچینید.


-کلیه صندلی ها باید در یک راستا و در یک جهت معین چیده شوند. به این ترتیب هم رفت و آمد تسهیل می گردد و هم ایمنی افراد به ویژه کودکان و سالخوردگان تامین می گردد.


- چند وسیله زینتی نیز تهیه کنید. بهتر است این وسایل تزئینی منطبق بر میل و سلیقه تک تک اعضای خانواده شما باشند
  .




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :