به دخت

 




لازانيا با گوشت

طرز تهيه

 ابتدا پياز را خلال كرده، با مقدار كمي روغن سرخ كنيد و به آن كمي زردچوبه بزنيد. سپس گوشت چرخ كرده را كه با پياز رنده شده كاملاً مخلوط كرده اید به آن اضافه كنيد سپس آن را تفت دهيد تا آب گوشت كشيده شود. رب را همراه با نمك و فلفل و آبليمو به مايه گوشتي اضافه كنيد و ته فنجان آب روي آن بريزيد و بگذاريد مايه گوشتي بجوشد و به روغن بيفتد.

 

 

خمير لازانيا را در ظرف نسبتاً بزرگ آب جوش كه به آن مقداري نمك و روغن مايع افزوده ايد، بريزيد و كمي زردچوبه به آن اضافه كنيد تا طعم و رنگ لازانيا بهتر شود. محتوي ظرف را به مدت 8 الي 10 دقيقه بگذاريد بجوشد تا خمير لازانيا نرم شود. سپس آب جوش را خالي كرده بجاي آن به تدريج آب سرد اضافه كنيد و اين عمل را 2 تا 3 بار تكرار كنيد، تا آب روي لازانيا سرد شود و خمير به هم نچسبد .
در يك ظرف پيركس كه كف آن را با كمي روغن آغشته كرده ايد، يك لايه خمير لازانيا قرار دهيد و روي آن مايه گوشتي و پنير پيتزاي رنده شده بريزيد. سپس يك رديف ديگر خمير قرار دهيد و روي آن مايه گوشتي و پنير پيتزا بريزيد. اين عمل را تكرار كنيد تا خمير لازانيا تمام شود. روي خمير مايه گوشتي و پنير پيتزاي رنده شده بريزيد و 4 يا 5 قاشق غذاخوري آب، كف ظرف بريزيد و درِ ظرف را گذاشته يا روي آن را با فويل آلومينيم بپوشانيد و 15 دقيقه در فر با حرارت 180 درجه سانتي گراد (350 درجه فارنهايت) قرار داده، سپس درِ ظرف را برداشته و 15 دقيقه ديگر در همين دما قرار دهيد تا روي آن كمي برشته شود. خوراك لازانيا را با ظرف سر سفره بياوريد و با كارد آن را برش بزنيد.


نكته: خوراك لازانيا را مي توان به صورت دم كرده در قابلمه نچسب هم تهيه كرد.





ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :