به دخت

 




کلیدهای خوشبختی

رابطه‌ی دوستانه، کلید موفقیت در زندگی مشترک است. یکی از اصلی‌ترین رموز خوشبختی در زندگی مشترک، این است که بهترین دوست همسرتان باشید. دوستان خوب، با هم می‌خندند با هم می‌گریند و از بودن در کنار هم لذت می‌برند.

کارشناسان معتقدند که رابطه‌ی دوستانه و صمیمانه یک شبه به وجود نمی‌آید؛ بلکه باید در این راه با آگاهی و تمرین به موفقیت رسید. اینک، چند مورد از این راه‌ها را بررسی می‌کنیم:

1-   یکی از نکات مهم در این میان، این است که همسرتان را به همان گونه که هست بپذیرید و مرتب در پی تغییر، یا کنترل وی نباشید. 

2-  مرتب به او نگویید چه بکند و چه نکند؛ زیرا به این طریق هرگز رابطه‌ای دوستانه نخواهید داشت بلکه تبدیل به رئیس و مرئوس خواهید شد. هیچ کس نمی‌خواهد در چنین رابطه‌ای بماند. زیرا این گونه روابط در نهایت به شکست می‌انجامد.

3-  اگر همواره از بالا به همسرتان نگاه کنید، هرگز نمی‌توانید در کنار او باشید. بهتر است او را به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد ستایش کرده و به او احترام بگذارید.

4-  حتماً با ما موافق هستید که پروردگار هر انسانی را با ویژگی‌های خاصی آفریده؛ پس خود را با همسرتان مقایسه نکنید؛ بلکه بر جزئیات متفاوت و گاه حتی مخالف یکدیگر، تأکید کنید.

5-  به یاد داشته باشید که زندگی یک رقابت نیست که در آن بین شما و همسرتان یکی بتواند با سرعت بیشتر به پایان مسابقه برسد و پیروز شود. بلکه مهم این است که بتوانید در کنار یکدیگر حرکت کرده و از توانایی‌ها و قابلیت‌های هر کدام لذت ببرید.

 



نظرات ارسال شده
مریم
پنجشنبه 23 شهریور 1391


سلام.من خیلی دوست دارم با همسرم دوست باشم ولی دایم میگه تو خیلی حرف میزنی و توی همه چیز دخالت میکنی.باید چیکار کنم؟تو رو خدا راهنمایی کنید. ***فاطمي : دوست عزيز حتما اين ضرب المثل را شنيده ايد كه هر سخن جائي و هر نكته مكاني دارد شما بايد توجه داشته باشيد كه چه زماني با همسرتان صحبت كنيد وقتي كه او تازه از سركار برگشته اصلا زمان مناسبي براي حرف زدن وسوال وجواب نيست و يا وقتي كه او در حال تماشاي فوتبال يا سريال مورد علاقه و يا مطالعه روزنامه است بايد توجه داشته باشيد كه مردها وقتي خسته اند و يا از موضوعي ناراحت هستند با سكوت به آرامش مي رسند و زن ها با صحبت كردن با ديگران به لحاظ رواني تخليه مي شوند و به آرامش مي رسند اين نكته يكي از ساده ترين كليدهاي ارتباطي شما با همسرتان است كه اگر رعايت كنيد حتما موفق خواهيد بود إن شاالله


0
0
رويا
سه شنبه 14 شهریور 1391


يك كليد بگيد كه بشه باهاش هر در بسته ايي را باز كرد.من كه همسرم بيماره چطورز ميتونم خوشبخت باشم؟ *** فاطمي : دوست عزيز نام وياد خدا كليد هر در بسته و هر دردي است توي فرازي از دعاي كميل مي خونيم كه " يامن اسمه دواء وذكره شفاء " آميدواريم كه همسرتون به زودي شفا پيدا كنند اما بدونيد در اين دنيا براي ما هر اتفاقي مي افته امتحاني است براي ساخته شدن وآبديده شدنمون وهر چيزي كه در اين عالم داريم مثل مال وفرزند ودارائي وزيبائي و... همه وهمه ابزاري است براي امتحان ما كه به وسيله اونها خودمون رو به خدا نزديكتر كنيم صبر وتوكل وراضي بودن به رضاي الهي در سختي ها و بلاها مهمترين وتنها كليديه كه قفل هاي بزرگ رو باز ميكنه اونوقته كه ما با باز شدن درها بزرگ ميشيم إن شاالله


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :