به دخت

 




برای دخترم چه کنم؟

بسیاری از مادران تصور می‌کنند که با خرده‌گیری و انتقاد می‌توانند دخترانشان را به صورتی که مورد دلخواهشان است، درآورند. همواره ایجاد ارتباط درست بین مادر و فرزند عامل مهمی در سلامت ذهنی و همچنین اعتماد به نفس فرزند بوده است و این موضوع به ویژه درباره دختران صدق می‌کند.

 

 

در حالی که در حال حاضر به دلیل مشغله مادر و وجود ارتباط‌های وسیع خارج از حوزه خانواده به نظر می‌رسد رابطه مادر و دختری که اعمال مهم تربیت و انتقال تجارب است کم‌رنگ شده و صدمات زیادی به همراه داشته است. به نظر می‌رسد در این شرایط توجه به برخی توصیه‌ها کارساز باشد.

اما مادران میتوانند چه کارهایی را برای تضمین یک رابطه سالم با دخترشان انجام دهند؟

مادران برای انجام این کار، لازم است نکات زیر را مورد توجه قرار دهند: 

-       دخترتان را درک کنید و به شخصیتش احترام بگذارید: بسیاری از مشکلات مادر و دختر، بنیانی است زیرا تفاوت‌های بین آنها در انتها، منجر به بحث و مشاجره می‌شود. برای مثال اگر شما فردی اهل گردش و تفریح و پرانرژی هستید ولی دختران خجالتی و منزوی است، این تضاد باعث می‌شود که رودرروی هم قرار بگیرید و به جر و بحث بپردازید. اگر شما نتوانید از طریق راه‌های مختلف، کارهای دخترتان را کنترل کنید، باعث بروز مشکل می‌شوید. اگر شما دخترتان را نپذیرید، هیچ‌گاه نمی‌توانید به روابطی که می‌خواهید، برسید.

-       هر روز با دخترتان صحبت کنید: در روزهای هفته می‌توان کارهای زیادی انجام داد که شاید انجام این کارها باعث هرج و مرج و بی‌نظمی شود. اما این که شما چگونه سرگرم هستید مهم نیست، بلکه باید سعی کنید زمان‌هایی را برای گوش دادن به افکار و احساسات دخترتان اختصاص دهید. از اصلی‌ترین کلیدهای یک ارتباط عالی بین مادر و دختر این است که ارتباط راحت و آزادی با یکدیگر داشته باشند.

-       از دخترتان ایراد نگیرید: بسیاری از مادران تصور می‌کنند که با خرده‌گیری و انتقاد می‌توانند دخترانشان را به صورتی که مورد دلخواهشان است، درآورند. انتقاد خیلی شدید به جای تصحیح سازنده و مؤثر، باعث از بین رفتن اعتماد به نفس در دخترتان می‌شود و بدین ترتیب دختر امیدش را برای رسیدن به آرزوهایش در آینده از دست می‌دهد. این کار می‌تواند میان هر دوی شما خشم، عصبانیت و اوقات‌تلخی ایجاد کند. سعی کنید با صحبت‌هایتان باعث ترقی و تعالی اخلاقی و معنوی او شوید و همیشه درصدد یافتن مواردی باشید که در او احساس خوبی را ایجاد می‌کند. این کار می‌تواند شما را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده و باعث صمیمیت بیشتر شود.

مرتباً عشق و علاقه‌تان را به او نشان دهید: دخترتان نیازمند این است که شما از او نگهداری کنید، او را در آغوش بگیرید، ببوسید و به او بگویید که چقدر دوستش دارید. این کارها باعث می‌شود که احساسات خوبی درباره شما و خودش در او گسترش یابد. خودبینی، از طریق اعضای خانواده، خصوصاً والدین، به وجود می‌آید. به او نشان دهید که می‌تواند تأثیرات مثبتی از شما بپذیرد و این تأثیرات باعث پیشرفتش می‌شود. هرگز تصور نکنید که دخترتان می‌داند که شما دوستش دارید. همواره به او خاطرنشان کنید که چقدر دوستش دارید. یادتان باشد که شما هرگز نمی‌توانید اغراق کنید که تا چه اندازه فرزندتان را دوست دارید.



نظرات ارسال شده
Mawar
دوشنبه 20 آذر 1391


I've been looknig for a post like this forever (and a day)


0
0
Debora
یکشنبه 19 آذر 1391


I read your post and wished I'd wirtten it


0
0
شنبه 15 مهر 1391


سلام ممنون خیلی به نکات خوبی اشاره کردین.ولی طرز رفتار با دختر در سن بلوغ چگونه باید باشد.مخصوصا که از نعمت پدر محروم باشند


1
0
صبا
یکشنبه 22 مرداد 1391


ممنون ولي بهتر نيست كه به اين توجه بشه كه دخترمون در چه سنيه!


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی مادران دختردار بخوانند،دخترم ,


نام شما : ایمیل دوست شما :