به دخت

 




معرفي رام الله

یکی دیگر از فرقه‌هایی که در ایران فعال است، آیین رام الله است. کلمۀ «رام الله» مرکب از دو اسم رام و الله است. الله نام خدای متعال در اسلام است و رام نام خدای آیین ویشنو، یکی از سه آیین بزرگ هندوستان، است. پیام این نام‌گذاری این است که الله همان رام و رام همان الله است. این آیین در قرن پانزدهم میلادی و توسط شخصی به نام شیخ کبیر در هندوستان پایه‌گذاری شد.

شیوۀ تبلیغی رام الله در ایران شبیه گولدکوئیست است. هر فردی برای آن که در حلقۀ رام الله باقی بماند، باید هفته‌ای یک نفر جدید را به رام الله دعوت کند والا از دایرۀ پیروان رام الله خارج خواهد شد. این آیین با نام‌هایی از قبیل «جریان هدایت الهی»، «هنر زندگی متعالی» و «تعلیمات حق» به تبلیغ و ترویج افکار خود می‌پردازد. تاکنون فقط یک کتاب از این آیین به زبان فارسی وجود دارد  .

   

او در بین پیروان خود بیشتر به نام ((آواتار)) نامیده می شود . او خود را یکی از اساتید حق در جهان می داند . شاگردان آواتار درباره ی او حرف های عجیبی می زنند و برای او اعمال شگفت انگیزی نقل می کنند . تعالیم ا.م.رام الله در دو سطح جریان دارد . سطح اول شامل آموزشی ساده و عمومی است که آن را مرحله ی احیاء و تولد دوباره می نامد . این دوره ، بیداری از خواب ، گشودن چشم ها و گوش ها و فعال شدن قلب ها می باشد . سطح دوم که آموزش های آن برای منتخبین و برگزیدگان برگزار می شود هنرهای ماورایی یا مرحله تعلیم اسرار نام دارد . سالیانی است که هر دو مرحله در ایران شروع شده و در حال توسعه است .

اول ) رام الله کاملاً به مبانی آیین های هندی به خصوص تفکرات یوگا پایبند و معتقد است . از تعالیم دیگر رام الله تأکید بر عشق است . او حتی عبادت بدون عشق را خالی از فایده می داند . از نظر رام الله تمام ادیان برابرند و هیچ دینی بر دین دیگر ترجیح و امتیازی ندارد .


 او در پاسخ به سوالی می گوید : هر دینی را که پذیرفته اید ، می بایست به احکام آن عمل کنید و نمی توانید به دلخواه خود چیزی بر آن بیافزایید یا از آن بکاهید .


 او همچنین در پاسخ به این سوال که شما چه دینی دارید می گوید : دین من ، دین تو ، دین الهی نیست . دین من ، دین خداست . حقیقت مذهب ، عشق است .


  ادیان و مکاتب ، روش های آشکار شدن و نشان دادن این عشق می باشند .همه ی ادیان در اصل یکی هستند . اختلاف از شماست ، نه از کلام و روش خداوند . تفرقه به هر شکلی که باشد ، عمل شیطانی است و تفرقه در میان تعالیم الهی و بندگان خداوند از مکرهای به ثمر نشسته ی شیطان است ؛ دین من عشق است و عشق و معشوق یکی است .

 

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :