به دخت

 




معرفي پائلو کوئلیو

پائلو کوئلیو در سال 1947 میلادی در کشور برزیل در یک خانواده متوسط به دنیا آمد. پدرش، مهندس بود و مادرش خانه‌دار. در سنین نوجوانی و جوانی احساسات ضدمذهبی شدیدی داشت. از هفده سالگی به بعد سه بار در بیمارستان روانی بستری بوده است. مدت‌های مدیدی از داروهای اعصاب و روان استفاده می‌کرد و سپس به استفاده از مواد مخدر روی آورد.

 

پیشینۀ اخلاقی و اجتماعی او بسیار منفی و تاریک است. وی در تئاترهای ضداخلاقی و مستهجن نقش ایفا می‌کرد. با کمک یکی از دوستانش به نام رائول سیکساس، مجموعۀ داستان‌های کمدی سکسی به نام کرینگ-ها  (Kring-ha ) را منتشر کرد. این مجموعه آنقدر مستهجن بود که حکومت وقت برزیل آن را به حال فرهنگ عمومی مردم مضر دانست و رائول و کوئلیو را به خاطر انتشار آنها زندانی کرد. کوئلیو چندین بار تصمیم به خودکشی گرفت.

نهایتاً، در یکی از مسافرت‌های خود به اروپا، ادعا کرد که در آلمان با هاتفی غیبی، مردی فراواقعی، آشنا شده است. آن مرد چندین بار در مکان‌های مختلف بر او ظاهر گشته و از او خواسته است تا مجدداً به آیین کاتولیک ایمان بیاورد. آن مرد از کوئلیو می‌خواهد تا جاده‌ای را که به سوی سانتیاگو ختم می‌شود بپیماید. این جاده که میان اسپانیا و فرانسه کشیده شده یک جاده خاص مذهبی است که زائران مذهبی بسیاری این مسافت را طی می‌کنند. در سال 1987 یک سال پس از انجام این فریضۀ دینی، کوئلیو اولین اثر خود «زائر کوم پوستل» را در آن باره خلق کرد.

تعاملات سیاسی فراوانی با سران کشورهای دنیا به ویژه آمریکا و اروپا دارد. در ماه سپتامبر 1999 از کشور اسرائیل دیدن کرد. کتاب‌های او در این کشور فروش فوق‌العاده‌ای داشت و مسؤولان رژیم صهیونیستی از مضامین آنها حمایت کردند. در سال 2000 در اجلاس سالانۀ جهانی‌سازی داوس (سویس) سخنران مدعو بود. در این اجلاس، تنها شخصیت‌های عالی‌رتبۀ کشورهای قدرتمند سیاسی و اقتصادی حضور می‌یابند. وی در این نشست پیرامون آثار خود و نوع عرفانی که القا می‌کند سخنرانی کرد. در آن نشست شیمون پرز از او قدردانی می‌کند و می‌گوید معنویتی که شما مبلغ آن هستید در خاورمیانه برای ما بسیار مفید است و ما بدین شیوه می‌توانیم صلح و آرامش را در کشور خود حکمفرما کنیم. وی در مسابقات جام جهانی 2006 مهمان افتخاری فیفا در کشور آلمان بود.

در سال 2000 توسط مؤسسۀ گفتگوی تمدن‌ها به ایران دعوت شد. او خود را اولین نویسندۀ غیرمسلمانی می‌نامد که پس از انقلاب اسلامی به طور رسمی از ایران دیدار کرده است. به رغم این که در ایران قانون کپی‌رایت وجود ندارد وی موفق می‌شود حق التألیف آثار چاپ شده خود را در ایران دریافت کند و پس از آن به عنوان اولین نویسنده غیرمسلمان حق التألیف آثار چاپ شده‌اش را به طور مستمر دریافت کند. خود وی می‌گوید که هدایای گران‌بهای بسیاری را در ایران دریافت کرده است. می‌گوید: ایرانیان بهتر از مردم سایر کشورها توانسته‌اند با آثار من ارتباط برقرار کنند. او مدعی شد که در ایران احساس غربت نمی‌کرده و با مردمی آشنا شده که سالیان طولانی آنها را می‌شناخته است. کتاب‌های او تا به حال به 56 زبان دنیا ترجمه شده‌اند. وی جزء ده نویسندۀ برتر جهان به شمار می‌رود. در سال 1998 دومین نویسنده‌ای بود که آثارش بیشترین فروش را در جهان داشت. کتاب کیمیاگر او در سال 1376 جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های سال جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 



نظرات ارسال شده
دوشنبه 23 مرداد 1391


كار خوبي توسايتتون انجام داديد واقعا نيازبود،لطفا بابررسي كامل مطلب ارائه بديد


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :