به دخت

 




فوت و فن هاي آرايش

کرم پودر يکي از اصلي ترين مواد آرايشي است که شايد بدون آن آرايش چندان معنايي نداشته باشد؛يک زيرسازي خوب مي تواند شما را بسيار زيباتر کند و يک زيرسازي بد نه تنها صورت را مصنوعي نشان مي دهد بلکه رنگ هاي آرايشي را نيز بدرنگ نشان مي دهد.

هدف از استفاده از کرم پودر يا همان زيرسازي آرايش اين است که پوست حالت يکنواخت پيدا کند و براي آرايش آماده شود و هيچ گاه هدف از زدن کرم پودر، رنگ بخشيدن به پوست نيست. به همين دليل بهتر است تا آنجا که مي توانيد هنگام انتخاب کرم پودر خود، نزديک ترين رنگ به رنگ پوست خودتان را انتخاب کنيد.

 

کوچک کردن بيني با کرم پودر :

اگر بيني بلندي داريد بايد در نوک بيني از کرم پودر تيره تري استفاده کنيد.اگر بيني تان کمي انحنا دارد و کج است، رنگ تيره را در کنار بيني و رنگ روشن تر را در وسط بيني به کار ببريد.همچنين از پودر روشن مي توانيد براي بزرگ تر نشان دادن بيني کوتاه، چشمان گود رفته کوچک، صورت باريک و بلند، چانه عقب رفته، گردن باريک و بلند و پوشاندن حلقه سياه دور چشم استفاده کنيد.

 

برچسته کردن گونه :

براي برجسته تر نشان دادن گونه ها، يک خط فرضي از گوشه دهان به وسط گوش و يک خط ديگر به صورت عمودي، از گوشه خارجي چشم به طرف چانه بکشيد. بعد پوشاننده يا فونديشن تيره را بعد از خط عمودي روي اين خط فرضي به طور افقي بزنيد.

 پوشاندن جوش ها :

بعضي از برند ها پوشاننده هاي مخصوص جوش توليد کرده اند که مي توانند بسيار کمک کننده باشند البته پيشنهاد مي کنيم فقط به دنبال پوشاندن جوش ها نباشيد بلکه بهتر است براي درمان آن اقدام کنيد. براي از بين بردن جوش ها بهتر است پوشاننده و کرم پودري بخريد که اسيدساليسيليک داشته باشد چون وجود اين ماده مانع مسدود شدن منافذ پوستي مي شود.

 

طبيعي به نظر رسيدن کرم پودر :

کرم پودر را با اسفنج يا انگشت روي پوست به آرامي بماليد، تا پوست شما روشن شده و در عين حال طبيعي به نظر برسد. بهتر است دهانتان را هنگام استفاده از کرم پودر باز نگه داريد تا ناحيه گردن شما در معرض ديد باشد و خط مشخص فک شما از بين برود. بعد از اتمام آرايش هم يک دستمال کاغذي را به آرامي روي صورت تان بماليد. اين کار باعث مي شود مواد آرايشي روي پوست يکنواخت تر شده و در عين حال صورت شما طبيعي تر به نظر برسد.

 

پوشاندن لک هاي بزرگ و زياد :

لک هاي بزرگ و فراوان ممکن است به خاطر آفتاب گرفتن بسيار و جذب نور زياد آن يا توليد بيش از اندازه ملانين پوستي يا به وجود آمده باشند. بايد از فروشنده بخواهيد يک اصلاح کننده رنگ به شما بدهد و از آن زير آرايش خود استفاده کنيد تا لک ها را بپوشانيد البته بعضي از برند ها نيز پوشاننده هاي خاصي دارند که مي توانند زير آرايش استفاده شوند تا ديگر لک ها ديده نشوند.

 

نکاتي که در خريد کرم پودر بايد به آن توجه شود :

کرم پودري براي شما مناسب است که وقتي به خط فک پايين ماليده شود، خط آرايشي بين گردن و صورت به وجود نيايد، هنگام خريد براي تست رنگ کرم پودر بايد 3 رنگ نزديک به رنگ پوست تان را روي خط فک پايين خود بماليد، بعد در نور طبيعي ببينيد که آيا هنوز خط آرايشي ديده مي شود يا نه؟ اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشيد خطي نبايد مانده باشد.



نظرات ارسال شده
sima
یکشنبه 5 شهریور 1391


behtar nist ein karharo ba aks neshun bedid


0
0
دوشنبه 30 مرداد 1391


ممنون از مطلب خوبتون ولی عنوان با مطلب زیاد همخوانی نداشت


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :