به دخت

 




خانواده‌های غیرمنسجم؛ مهمترین پیامد بد‌حجابی

زهرا سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: ریشه همه مشکلات اجتماعی در خانواده است چرا که خانواده عمده‌ترین پایگاه سازنده اجتماع به حساب می‌آید و پایه‌های آن حتی در بدو ازدواج و قبل از شروع زندگی مشترک پسران و دختران شکل می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر ازدواج‌های جامعه بر مبنای عشق کاذب انجام شده و زمینه فروپاشی خانواده را فراهم می‌کند تصریح کرد: اگر انتخاب افراد عاقلانه بوده و زندگی آنها عاشقانه باشد، زن و مردی که زندگی خود را شروع کرده‌اند پدر و مادر خوبی هم برای فرزندان خود خواهند بود و تبع آن با تربیت و آموزش صحیح فرزند مشکلات اجتماعی نیز کمتر می‌شود.

سجادی مهمترین علت بی‌حجابی را وجود خانواده‌های غیرمنسجم دانست و تصریح کرد: در بسیاری از خانواده‌ها پدران برای تامین هزینه‌های زندگی و توقعات بالای همسر و فرزندان بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه می‌گذرانند. از طرفی هم مادران وقت کمی برای آموزش فرزندان خود صرف می‌کنند که نتیجه آن ایجاد خانواده های غیرمنسجم و پیدایش انواع مشکلات اجتماعی از قبیل بی‌حجابی است.

معاون امور خانواده مرکز زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد:‌ با شکل‌گیری چنین خانواده‌هایی افرادی‌که وارد اجتماع می‌شوند به نوبه خود باعث فروپاشی کیان خانواده‌های دیگر نیز می‌شود.

وی با بیان تاثیر متقابل اجتماع و خانواده بر یکدیگر گفت: وقتی جامعه به ناهنجاری مبتلا می‌شود، توجه مردان به زنان دیگر جلب شده و گرایش آنها به همسران و فرزندان خود کم می‌شود.

 سجادی درباره رعایت نکردن قوانین حجاب و عفاف توسط برخی از مسئولان خاطر نشان کرد:در قوانین حجاب و عفاف خلاء قانونی وجود ندارد و مشکل تنها در بحث اجرا است.متاسفانه مسئولان حساسیت لازم را برای اجرا ندارند.ما تولید کننده‌های زیادی داریم که پروانه کسب لباس‌های نامناسب را دارند اما توجه لازم  از سوی مسئولان مربوطه صورت نمی‌گیرد. 

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :