به دخت

 




ایده‌هایی برای اتاق دختربچه‌ها

اتاقی پر از گل و رنگ‌های دخترانه، پروانه‌هایی که با استنسیل به دیوار زده شده باشد و پرده و قالیچه‌ای لطیف و رنگی و ... همگی نشانه‌هایی هستند که با دیدن‌شان به سن و سال و جنسیت صاحب اتاق پی می‌برید.

ولی اگر می‌خواهید اتاقی متفاوت و نو طراحی کنید این موارد می‌تواند خلاقیت شما را تحریک کند:

دریا:

برای ساختن این تم، دیوارها را آبی کنید و کف اتاق را با هر متریالی به رنگ شن‌ها تصور کنید، روی سقف اتاق ابر و آسمان نقاشی کنید. از صدف و سنگ‌های دریایی برای زیباتر شدن فضا استفاده کنید. می‌توانید از عکس‌ها و پوسترهای ساحلی استفاده کنید یا ایده بگیرید. این اتاق بسیار آرامش‌بخش خواهد بود.

ستاره:

ستاره، تم فوق‌العاده‌ای است و پرده، کاغذ دیواری و روتختی‌های متنوعی با این موضوع می‌توانید بیابید. ستاره‌های برجسته نقاشی شده روی دیوار و سقف را تجسم کنید. به راحتی حتی با یک پاک‌کن به شکل ستاره می‌توانید تعداد زیادی از آنها را روی دیوار داشته باشید. به فرزندتان اجازه دهید تا در این کار سهیم باشد. فقط کافی است که پاک‌کن یا هر طرح ستاره‌ای را به رنگی که برای ستاره‌های روی دیوار در نظر دارید، آغشته کرده و به دیوار بزنید. این تم برای پسربچه‌ها هم مناسب است بنابراین اگر یک اتاق برای هر دو کودک‌تان (یکی پسر و دیگری دختر) در اختیار دارید، حتماً این تم را در نظر بگیرید.

نور ماه:

منظره زیبایی از نور ماه بسازید. سقف اتاق را آبی کنید، چنان که نیمه شب را تداعی کند و ماه و ستاره روی آن نقاشی کنید یا تعدادی ستاره شبرنگ در نظر بگیرید. به قسمت‌های ظریف دقت کنید. می‌توانید برای در کشوها دستگیره‌هایی با طرح ماه و ستاره سفارش دهید.

پریان و فرشته‌ها:

دختربچه‌ها به این تم خیلی علاقه نشان می‌دهند. کاغذ دیواری‌هایی با این طرح بیابید یا بدون تأکید زیاد تنها با رنگ‌ها فضاسازی کنید. صورتی‌های یخی، آبی‌های کم‌رنگ و بنفش کم‌رنگ مناسب می‌باشند. از بال‌های شفاف پریان قصه‌ها، چوب‌های جادویی فرشته‌ها و ... ایده بگیرید.

گل‌ها:

نارنجی روشن و تیره، زرد، سبز و صورتی تیره بهترین رنگ‌ها برای این تم می‌باشند. پارچه‌های مورد استفاده در اتاق می‌تواند ساده و بدون طرح باشد، تلفیقی از دو یا حتی سه رنگ تند که با هم هارمونی نیز داشته باشند. روی دیوارها گل نقاشی کنید و آنها را با رنگ‌هایی که برای پارچه‌ها انتخاب کرده‌اید رنگ‌‌آمیزی کنید. قالیچه اتاق می‌تواند گبه‌ای پر از گل باشد. شادابی در این اتاق موج می‌زند.

خورشید:

روی دیوارها تصویری از تپه‌های متصل به هم و خورشیدی بالای آنها نقاشی کنید. می‌توانید تخت و وسایل مرتبط با آن را زرد، قالیچه را سبز به عنوان چمن‌ها و سقف را آبی آسمان در نظر بگیرید. بیدار شدن از خواب در این اتاق بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

کلبه:

رنگ‌های طبیعت را به اتاق بیاورید، سبز و آبی آسمانی و ... همه وسایل اتاق را نقاشی کنید. می‌توانید در اتاق کودک‌تان فضایی مانند دشت و دمن طراحی کنید که زمین بازی‌اش تعریف شود. لازم نیست اتاق بزرگی داشته باشید فقط مکان استراحت کودک و اطراف تخت را با نرده‌های کوتاه و کوچک چوبی (یا حتی پلاستیکی) که روی آنها نقاشی شده است از فضای بازی او جدا کنید. در قسمتی از این نرده‌ها یک در را در نظر بگیرید و فضای بازی را با رنگ‌های ذکر شده پر کنید.

رنگ:

کافی است که رنگ مورد علاقه کودک‌تان را انتخاب کنید. هر رنگی که دوست دارد. با این کار دخترتان احساس خوبی در اتاقش که با رنگ مورد علاقه‌اش پر شده، خواهد داشت.

پروانه و زنبور و سنجاقک:

تصویری از باغ و پروانه‌ها روی دیوار یا پارچه‌های پروانه‌ای اتاق زیبایی به شما خواهد داد. نقاشی‌های کوچکی که پشت صندلی‌ها کشیده شود، قاب عکس‌هایی مطابق با موضوع، چراغ خواب و ... همه می‌توانند با تم انتخابی شما هماهنگ باشند.

حیوانات:

گربه‌ها، سگ‌ها، خرگوش‌ها و باقی حیوانات دوست‌داشتنی انتخاب خوبی هستند. حیوان مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید و آن را تم اصلی اتاق در نظر بگیرید.

قصر و شاهزاده خانوم:

دیوار اتاق را مثل دیوار یک قصر نقاشی کنید، نقاشی‌ها و آبی آسمانی یک اتاق خاطره‌انگیز برای شاهزاده شما خواهد بود. روی تخت و سایر وسایل را با استنسیل گل و برگ و ... پر کنید تا فضای نقاشی شده روی دیوار را کمی آرام کند.

میهمانی چای:

فضای بازی دخترتان را فراهم کنید. او می‌تواند یک میهمانی در اتاقش با عروسک‌ها ترتیب دهد، یک آشپزخانه کوچک دارد که از آنجا برای میهمان‌ها وسایل پذیرایی می‌آورد. یک میز با چند صندلی برای دور هم نشستن و چای خوردن در بازی موجود است. همه دوستان دخترتان هم عاشق اتاق او خواهند بود.

ورزش:

اگر دخترتان به ورزش خاصی توجه نشان می‌دهد فضای اتاق را با توجه به آن ورزش دکور کنید. کاغذ دیواری‌ها بهترین گزینه برای تمرکز در این زمینه می‌باشند. وسایل این ورزش هم برای بروز دادن تم مناسبند. شاید شلف‌های اتاق دخترتان بعدها با مدال‌های ورزشی پر شوند، به هر حال شرایطی برای شکوفایی استعدادهای کودک‌تان و توجه به علایق‌اش در اختیار دارید.

شخصیت‌های داستان‌ها:

پری دریایی، سیندرلا و کارتون‌های دخترانه موضوع جالبی برای اتاق فرزندتان می‌باشد. از روی پوستر کارتون موردنظرتان اتاق را دکور کنید، می‌توانید از رنگ‌های پوستر کمک بگیرید. روتختی، پرده و ... با هر طرحی موجود است. فقط باید بگردید. عکس شخصیت اصلی کارتون می‌تواند روی اکثر وسایل اتاق چسبانده شود یا اگر کسی را بیابید که عکس را روی دیوار دکوپاژ کند، اتاق بسیار زیبایی خواهد شد. دکوپاژ تکنیکی از چسباندن عکس است که حاصل کار مانند یک تابلوی نقاشی می‌شود.

یکی از موضوعات می‌تواند برای دختران دو تا 12 سال بهترین باشد، بعضی از آنها قابلیت به‌روزرسانی با سن بچه‌ها را دارند. اگر نمی‌خواهید تأکید زیادی روی یکی از آنها داشته باشید، خیلی مهم نیست، فقط فضای بازی کودک‌تان را طوری طراحی کنید که همیشه برایش هیجان داشته باشد، به عنوان مثال میهمانی چای و کلبه بهترین فضای بازی را در اختیار کودک قرار می‌دهد




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :