به دخت

 




بازگشت به کار

بسیاری از مادران، اندکی بعد از تولد فرزند یا فرزندانشان به سر کار برمی‌گردند. در تصمیم شما برای بازگشت به کار- خواه از سر اجبار اقتصادی، نیاز عاطفی به اشتغال یا حفظ موقعیت شغلی باشد- تولد دوقلوها بُعد دیگری به تصمیم و برنامه‌ریزی شما می‌افزاید. برنامۀ مراقبت از کودکان را باید زمانی که باردار هستید تنظیم کنید. بعد از تولد فرزندانتان، احتمالاً بیش از حد گرفتار و خسته خواهید بود.

امکانات خود را بررسی کنید

وقتی برنامه‌های کاری خود را تنظیم و مشخص می‌کنید، به گزینه‌هایی فکر کنید که هزینۀ مراقبت از کودکان را به حداقل برساند.

 

ملاحظات

اگر مادربزرگ یا پدربزرگ بخواهند مراقب فرزندان دوقلویتان باشند، وضعیت مطلوبی خواهید داشت. در این حالت، نگهداری از کودکان به عهدۀ والدین باتجربه‌ای است که درست به اندازۀ شما شیفتۀ این کودکانند. متأسفانه در دنیای امروز معمولاً چنین امکانی نیست. اگر به فکر پرستار یا مهدکودک هستید، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

حتی اگر مدتی از روز مراقبت از فرزندان دوقلویتان را به دیگری بسپارید، در نهایت شما مسؤول آنها هستید. انتظارات خود در مورد بزرگ کردن کودکان و پی‌ریزی فردیتشان، به وضوح با پرستار در میان بگذارید.

به کسی احتیاج دارید که عاشق کودکان باشد و یا هر یک از نوزادان دوقلو ارتباط برقرار کند. اگر چنین شخصی به خانۀ شما می‌آید، انتظار نداشته باشید که کارهای سبک خانه را هم انجام دهد. احتمالاً وقتش را نخواهد داشت.

بهتر است مهدکودکی که فرزندانتان را به آنجا می‌سپارید، نزدیک محل کارتان باشد، نه منزلتان. در راه رسیدن به مهدکودک فرصت دارید که با فرزندانتان ارتباط برقرار کنید و ممکن است بتوانید گهگاه برای شیر دادن، به آنها سر بزنید. این نکته به ویژه برای مادرانی که شیر خود را به نوزاد می‌دهند، مفید است.

اگر کودکان بیمار شوند، آیا می‌توانید برنامۀ خاصی برای مراقبت روزانه‌شان پیاده کنید؟ تحقیقات نشان می‌دهد کودکانی که به مهدکودک می‌روند بیشتر از کودکانی که در خانه می‌مانند بیمار می‌شوند. بسیاری از والدین، زمانی که فرزندانشان بیمار می‌شوند، از مرخصی استعلاجی خود استفاده می‌کنند. ولی ممکن است دوقلوهایتان آن قدر به دفعات بیمار شوند که دیگر مرخصی استعلاجی برایتان باقی نماند.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :