به دخت

 




دلسوزی را در خود تقویت کنید

 

همدردی و دلسوزی نسبت به دیگران، حس روشن‌بینی را تقویت می‌کند. وقتی خود را به جای دیگران بگذارید، فکرتان منحرف می‌شود و تصور وضعیت ناجور دیگری، همراه با احساس دلسوزی نسبت به او، شما را مهربان می‌کند. مشکلاتِ دیگران، درد و نگرانی آنها، به اندازه‌ی گرفتاری‌های ما و اغلب خیلی بدتر از آنچه ما داریم، هستند. با تشخیص این واقعیت و پیشنهاد بعضی کمک‌ها، ما قلب‌مان را می‌گشاییم و به طور فزاینده، احساس قدردانی‌مان را افزایش می‌دهیم.

 

همدردی احساسی است که می‌توانید با تمرین، آن را بیشتر کنید. غمخواری شامل دو مرحله است: مفهوم و عمل! مفهوم، خیلی ساده است، یعنی چه کسی و چه چیزی مهم است و شما این را به خاطر دارید و قلب خود را به روی آن می‌گشایید؛ و عمل، این است که در موردش چه می‌کنید؟ شاید پرداخت کمی پول یا صرف کمی وقت، یا هر دو! یا شاید یک پیشنهاد با یک لبخند دلنشین، یا یک سلام واقعی و از صمیم قلب. مهم نیست چه می‌کنید، فقط کاری بکنید. ما نمی‌توانیم کارهای بزرگ بکنیم، اما می‌توانیم کارهای کوچک را با عشق بزرگ انجام دهیم.

همدردی، احساس قدردانی را افزایش می‌دهد و توجه نکردن به چیزهای کوچکی، که ما معمولاً آنها را خیلی جدی می‌گیریم، معجزه‌ی زندگی را نمایان می‌کند. معجزه‌ای که شما در کتاب‌ها خوانده‌اید، دیدن، عشق ورزیدن و بقیه‌ی چیزها، به شما کمک می‌کند تا دریابید آنچه که شما فکر می‌کنید چیزهای بزرگی هستند، در واقع چیزهای کوچکی‌اند که شما آنها را بزرگ می‌کنید.

 

 

 



نظرات ارسال شده
سوده
سه شنبه 14 شهریور 1391


يه دوستي دارم بيش از حد دلسوزه دعا ميكنم هيچوقت اين مطلب شما را نخونه .... عالي بود.


0
0
فاطمه
جمعه 2 تیر 1391


مفیدبود اما بهتراست ازاحادیثی دراین زمینه استفاده شود .


0
0
ستاره
چهارشنبه 10 خرداد 1391


مفيد بود


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :