به دخت

 




با اشکالات کنار بیایید

  اشخاص خیلی دقیق و ریزبین، زندگی آرامی ندارند. در واقع دقیق بودن و آسایش خاطر، در تضادند. هرگاه ما، درگیر کاری می‌شویم که با هر روشی باید بهتر از آنچه که هست، باشد، با شکست مواجه می‌شویم. اکثر ما، وقتی کاری انجام می‌دهیم، به جای آن که برای اجرای آن، راضی و متشکر شویم، روی آنچه غلط بوده تمرکز می‌کنیم و با ناخشنودی دست به شکایت می‌زنیم.

 


یک کمد نامرتب، خطی روی اتومبیل، کاری ناتمام، چند کیلو اضافه وزن یا مواردی از این قبیل، تمرکز روی نادرستی‌ها است که ما را از آرامش و مهربانی، دور می‌کند. این روش، هیچ ربطی به این که ما باید بهترین سعی خودمان را بکنیم ندارد. این روش ما را از زیادی درگیر شدن و تمرکز روی مشکلات اصلی بازمی‌دارد. اگر تنها به کمبودها و ناراستی‌ها توجه کنیم آرامشمان را از دست می‌دهیم و از اهداف اصلی زندگی‌مان دور می‌شویم.

 

 نباید فراموش کرد که همیشه راه‌های بهتری برای حل مسائل وجود دارد. اگر عادت کرده‌اید که مرتب شکایت کنید و خواهان تغییر هر چیزی باشید همین حالا از این رفتار خودداری کنید. وقتی این افکار به سراغتان می‌‌آیند، خیلی ساده به خودتان تذکر دهید که زندگی ایرادی ندارد و این روش، برای حالا، خوب است. وقتی قضاوتی در کار نباشد، همه چیز خوب خواهد بود. وقتی نیاز خود را نسبت به کامل و دقیق بودن زندگی کاهش دهید، کشف تکامل در خودِ زندگی آغاز می‌شود.

 

 



نظرات ارسال شده
رويا
شنبه 8 مهر 1391


من سعی میکنم از بحران موقعیت بسازم این رمز موفقیت منه جدّی میگم


0
0
سوده
سه شنبه 14 شهریور 1391


نا خواسته نسبت به بعضي آدما و رفتاراشون خيلي حساس شدم نميدونم چه كار كنم شما كاملا درست گفتيد خيلي اذيت ميشم؟


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :