به دخت

 




ستم به زن در طول تاریخ(بخش اول)

اشاره: امروزه درباره ی تبلیغ ارزش و جایگاه  زن در جوامع غربی  برنامه ریزی هایی زیادی شده است که با استفاده از تکنیک های رسانه ای و سانسورهای خبری سعی در باور پذیر کردن این موضوع دارند.قصد داریم در این بخش درباره ی واقعیتی که در این باره وجود دارد صحبت کنیم.در این بخش کمی به به لحظ تاریخی به عقب برگشتیم و جایگاه زن در قرون قبل از 15 میلادی در جوامع غربی را تشریح می کنیم.این توصیفات را مقایسه کنید با جایگاه زن در اغازین روزهای ظهور اسلام...

 

 

زن در یونان

زن در بازارها خرید و فروش می‌شد. و بعد از وفات شوهرش، حق زندگی نداشت.

اعمالی که تحت تأثیر زنان صورت می‌گرفت، اعتبار قانونی نداشت.

فایده‌ی وجود زن، فقط خدمت در خانه و تکثیر نسل بوده است.

 

زن در روم

در روم، زنان به عنوان «اشخاص» نبودند، بلکه به عنوان «اشیا» بودند و پس از مرگ مردان، مانند اشیا به ارث برده می‌شدند.

قبل از میلاد، زنان مانند اشیا و حیوانات خرید و فروش می‌شدند و از تمام حقوق اجتماعی محروم بودند. نه ارث می‌بردند و نه می‌توانستند مالک چیزی بشوند.

ویل دورانت می‌گوید: زن در روم بی‌اجازه‌ی قیّم خود، حق زناشویی یا استفاده از اموالش را نداشت.

پیش از دوران امپراتوری روم، زن رومی به تنهایی و بدون کمک قیم خود نه می‌توانست پیمان ازدواج ببندد و نه وصیت‌نامه تنظیم کند و یا مالک اموال خود باشد.

در زمان حکمرانی روملس، پادشاه رم، سوءاستفاده از همسر، قابل قبول بود و بنابر قانون مجازات، بخشیده می‌شد. طبق این قانون، مردان می‌توانستند زن خود را با عصا یا چوب بزنند به طوری که سر آن عصا یا چوب نباید بزرگ‌تر از قاعده انگشت شست راست یک مرد باشد. این قانون به نام «قانون شست» معروف بود. این قوانین، سنتی را ایجاد نمود که در Common Law  در سراسر اروپا فراگیر بوده است.

 

زن در اقیانوسیه

در جزیره‌ی تاسمانی (مالزی) ... به دستور پدر سنگدل، جگر گوشه‌های خود (کودکانشان) را می‌کشتند و برای این که غریزه‌ی مادری خود را ارضا نمایند، به تربیت بچه‌ی سگ و گربه می‌پرداختند.

 

استرالیا

به گفته ویل دورانت، در استرالیا کشتن و از بین بردن دختر گناه بسیار کوچکی بوده، اما مضروب ساختن خفیف گاو شیرده را گناه می‌دانستند.

زنان حق نداشتند با شوهران در سر یک سفره غذا بخورند. بعضی اوقات، مردان، زنان مریض خود را خفه می‌نمودند.

زنان را می‌گرفتند تا برایشان خوردنی و آشامیدنی و هیزم تهیه کنند و هنگام کوچ کردن بار بکشند، همچنین در مواقع قحطی و گرسنگی زنان را می‌کشتند و گوشت آن‌ها را می‌خوردند.

 

 

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :