به دخت

 




ظلم تاريخي به زن

 قضیه‌ی حقوق زن مسأله‌ای نیست که حالا مخصوص ایران یا مخصوص جمهوری اسلامی باشد، یا خیال کنیم که ما داریم با جامعه‌ی خودمان می‌جنگیم؛ نه، این یک مبارزه‌ی تاریخی است.

  - عقیده‌ی من این است که در طول تاریخ، در جوامع مختلف، به جنس زن ظلم شده است ... این به خاطر جهل بشر است ... معمولاً این گونه است که قوی به ضعیف ظلم می‌کند ... البته اگر قانون یا یک عامل معنوی، مثل محبت خیلی شدید، یا ایمانی قوی وجود داشته باشد، جلوی زورگویی را خواهد گرفت.

 

عقیده‌ی من این است که در طول تاریخ، در جوامع مختلف، به جنس زن ظلم شده است ...

 

  در طول تاریخ به دلیل واضحی، زنان مورد ستم مردان قرار گرفتند. دلیل واضحش هم این است که زن از لحاظ جسمانی، ضعیف‌تر از مرد است. این، چیز روشنی است. صدای مرد، کلفت‌تر از صدای زن، قد او بلندتر از قد این و استخوان او درشت‌تر از استخوان زن است. خصوصیات خلقت مرد هم، خصوصیات مسلط و فعال است. خصوصیات زن، خصوصیات نرمش و انعطاف و انجذاب است.


  الگوی غربی امروز اروپایی، برخاسته و زاییده از الگوی باستانی رومی و یونانی آنها است از آن رو زن هم این طور بود که زن وسیله‌ای برای تکیّف (لذت بردن) و التذاذ مرد بود و همه چیز تحت‌الشعاع این بود، امروز هم این را می‌خواهند؛ حرف اصلی غربی‌ها این است.

 

 



نظرات ارسال شده
ناهيد
چهارشنبه 15 شهریور 1391


صحبت هاي آقا بعضي اوقات راهنماوبعضي اوقات روحيه دهنده است


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :