به دخت

 




چند توصیه تغذیه‌ای ویژه برای داشتن موهای سالم

موها را از درون بدن تغذیه کنید. سلول‌های مو برای تشکیل مواد اصلی ساختمانی‌شان کراتین، پروتئین لازم دارند. برای این که پروتئین در بدن خوب هضم شود، میوه‌های ترش‌مزه یا میوه‌های گرمسیری دارای آنزیم‌های زیاد مثل آناناس و پاپایا بخورید. 

 

 

 

1-   به نقش ویتامین B6  به شکل ویژه‌ای توجه کنید. چون این ویتامین هم نقش مهم در تبادل مواد اسید آمینه در بدن بازی می‌کند. ویتامین B6 به میزان بالایی در تولیدات سویا، گردو و همۀ انواع جوانه‌ها وجود دارد. هم‌چنین ماهی و گندم و جو منابع مهمی از این ویتامین هستند.

2-  از قدرت لوبیای سویا استفاده کنید. کسی که می‌خواهد به موهایش پرپشتی و قدرت کشش ببخشد می‌تواند از لوبیای سویا استفاده کند. لوبیای سویا بهترین منبع تحویل‌دهنده پروتئین است و دارای مواد معدنی مختلف و ویتامین‌ها است.

3-  غذاهای پرانرژی و دارای مواد سلولزی بخورید. فقط زمانی که مقدار مواد مغذی و گوارش، هماهنگی دارند، آرایش مورد شکل مطلوب باقی می‌ماند. زیرا زیبایی هم از درون می‌آید.

4-مکمل غذایی با عصاره Aloe-vera تبادل مواد را فعال می‌کند و به موها از درون بدن انرژی می‌دهد. به طوری که آن‌ها بهتر می‌ایستند.

5-   از قرن‌ها پیش روی قوت زنجبیل و کنجد در تقویت و رشد مو مطلب زیادی نوشته شده است، لذا به شما توصیه می‌کنم از این دو مادۀ غذایی غافل نشوید.

نسخه ذیل جریان خون را در پوست سر سریع می‌کند و بدین وسیله تأمین مواد مغذی ریشه‌های مو را فراهم می‌آورد. این عمل برای پیش‌گیری مناسب است.

دستور آماده‌سازی: ریشه زنجبیل کوچکی را پوست کنده و آن را با کنده فشاری سیر خرد کنید. پوره را از الک چای بگذرانید، شربت آن را بگیرید و با مقداری مساوی روغن کنجد به هم بزنید.

-   قبل از شستن موها با نوک انگشتان آن را در حرکات دایره‌ای کوچک در پوست سر ماساژدهید، این ماساژ را با قدرت تمام انجام دهید.

-  به مدت ده دقیقه بگذارید اثر کند و بعد موها را خوب بشویید.

6-   با گوگرد موها مثل ابریشم برق می‌زنند. بهترین براق‌کننده برای مو گوگرد است یا دقیق‌تر بگوییم: "Zystein". این ماده در هر مولکول مواد ساختمانی مو، کراتین، یک درخشندگی لطیف می‌آفریند.

ماهی آزاد و تخم‌مرغ مهم‌ترین تأمین‌کننده "Zystein" بوده و دارای یک ترکیب گوگردی اسید آمینه دیگر هستند به نام میتونین. علاوه بر آن مواد غذایی دارای پروتئین زیاد مثل پنیر کم‌چرب و تولیدات سویادار برای رشد سالم مو قابل توصیه‌اند.

برای این که پروتئین موجود در آن‌ها بهتر مورد استفاده قرار گیرند، آن‌ها را با ترشی همراه می‌کنند. یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب در یک لیوان آب، اشتهاآور سالمی است که برای موها نیز مفید است.

7- موها علاوه بر ویتامین‌ها برای حفظ خود به عناصر اولیه نیاز دارند. مانند عنصر سلنیوم که قسمت آنزیم Gluthations Perosidase است و سلول‌های پای مو را از خطر هجوم رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند. هم‌زمان تشکیل مواد حفاظتی را تسریع می‌کند. در بسیاری از انواع ماهی (مانند ماهی تن و ساردین) هم‌چنین در لوبیای سویا به قدر کافی وجود دارد. هم‌چنین نان سبوس‌دار منبع خوب سلنیوم است.

8-  دم‌کرده‌های گیاهی، مانند نعناع، بابونه، سبوس، گل گاوزبان و ... را به طور متناوب در طول هفته مصرف کنید.

 

 



نظرات ارسال شده
رضا
چهارشنبه 18 مرداد 1391


به خانمم توصيه مي كنم دنبال اين مسائل بود كه با كمترين هزينه موهاي سالم داشته باشه ممنون


0
0
سيما
چهارشنبه 18 مرداد 1391


من خيلي كم ماهي مي خورم ولي با توصيه هاي شما حتما بيشتر مصرفش مي كنم


0
0
النا
چهارشنبه 18 مرداد 1391


شما به Aloe-vera اشاره كردين من از اين گياه به صورت نوشيدني هايي كه در فروشگاه ها يافت مي شه استفاده كردم خيلي مفيده براي مو يا پوست منم پيشنهاد مي كنم حتما استفاده كنيد


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :