به دخت

 




دستورات و اقدامات ویژه و جنبی برای حفظ و نگهداری مو

1- یک جوشانده قوی از گلپر یا گل حنای خشک یا تر تهیه کنید و به عنوان تونیک مو مصرف کنید. افزودن آبِ نصف یک لیمو تأثیر آن را بیش‌تر می‌کند.

2- با مخمر آبجو رنگ مو را ثابت نگه دارید. ویتامین‌های گروه B (Paba، B6، اسید فوریک و پانتوتونیک) در تبادل مواد رنگی موها نقش مهمی بازی می‌کنند.

 

 

مخمر آبجو یکی از تأمین‌کنندگان اصلی ویتامین B است و اگر به عنوان مکمل غذایی مصرف شود، می‌تواند در حفظ رنگ طبیعی موها به مدت طولانی کمک مؤثری باشد. هم‌چنین در ماهی قزل‌آلا، در زردۀ تخم‌مرغ، نان سبوس‌دار، گردو، جوانه‌ها و تخمه‌ها، ویتامین‌های گروه B به مقدار زیاد وجود دارند.

3- مصرف سبزی و میوه موجب سلامت مو می‌شود.

یافته‌های متخصصان مو نشان می‌دهد که مصرف سبزی‌ها و محصولات قلیایی برای حفظ سلامت مو بسیار مؤثر است.

محققان فرانسوی طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که موهای افراد در هوای گرم تحت تأثیر اسیدی که از عرق کردن به وجود می‌آید قرار می‌گیرد. بنابراین موها در این شرایط بسیار خشک و یا بسیار چرب می‌شوند. در عین حال، این هوای گرم می‌تواند محیط خانه نیز باشد. لذا باید برای جلوگیری از به وجود آمدن محیط اسیدی در موها و نگه داشتن موها در یک حالت طبیعی لازم است که فرد مقدار زیادی سبزی و میوه به خصوص سبزی‌های با برگ‌های سبز تیره، زرد نارنجی و همین طور ویتامین A و کاروتنوئیدها مصرف کند.

 



نظرات ارسال شده
نينا
چهارشنبه 18 مرداد 1391


مرسي


0
0
مينا
چهارشنبه 18 مرداد 1391


خيلي پيجيده بود


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :