به دخت

 




شامپوها نقشی در سلامت و زیبایی مو ندارند

بررسی محققان مد و سلامت اسپانیا حاکی از آن است که شامپوها هیچ نقشی در پرپشت کردن دایمی موها، افزایش رشد و طول مو ندارند و فقط می‌توانند موجب زیبایی ظاهری موها شوند.

 

به گفته این محققان، شامپوها، حتی انواع گران‌قیمت آن‌ها هم فقط خاصیت نرم‌کنندگی و حالت‌دهندگی دارند و قدرت پاک‌کنندگی‌شان با هم متفاوت است ولی تقریباً ترکیبات یکسانی دارند. البته بعضی از شامپوها، حجم‌دهنده هستند و برای چند ساعتی باعث افزایش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن‌ها می‌شوند که البته این زیبایی‌بخشی همیشگی نیست.

تغذیه مناسب، استراحت کافلی، رعایت نکات بهداشتی مو و ژنتیک عواملی هستند که می‌توانند موهایی سالم و زیبا را به وجود بیاورند. طبق این تحقیق به افراد توصیه شد، حتماً با آب ولرم موهای‌شان را بشویند.

از آن جا که شامپوها و کاندیشنرها در بازار جهانی، پرمصرف‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی موی سر به شمار می‌آیند، تولیدکنندگان آن‌ها همواره درصدد تولید انواع جدید شامپو و ارتقای کیفیت آن هستند، مثلاً در ترکیبات شامپوهای خود، از افزودنی‌هایی برای بهبود وضعیت و حالت موها استفاده می‌کنند و به آن‌ها خواص ویژه‌ای می‌بخشند (البته وجود این «خواص ویژه» که سازندگان این شامپوها ادعا می‌کنند، بیش‌تر در حد ادعا است تا واقعیت» مثلاً ادعا می‌کنند شامپویی تولید کرده‌اند که می‌تواند تأمین‌کننده ویتامین و پروتئین موردنیاز برای داشتن موهایی سالم و شاداب باشد.

این نکته را خاطرنشان می‌کنم که مو یک بافت مرده است پس نمی‌تواند ویتامین و پروتئین جذب کند. به اعتقاد محققین علوم پزشکی، این محصولات نمی‌توانند تأمین‌کنندۀ ویتامین‌های بدن باشند و در واقع ویتامین‌های موردنیاز بدن فقط از طریق مواد غذایی و جذب گوارش، به بدن راه پیدا می‌کنند.

حقیقت این است که ویتامین‌های A، B، C، D، E برای داشتن مو و پوستی سالم و شاداب ضروری هستند و کمبود آن‌ها باعث صدمه و آسیب به پوست می‌شود. ولی شامپوهای ویتامینه به هیچ وجه نمی‌توانند در تأمین ویتامین موردنیاز پوست و مو مؤثر باشند. چون ویتامین‌ها اصولاً از طریق پوست جذب نمی‌شوند.

لذا توصیه می‌کنم برای تأمین ویتامین‌های موردنیاز بدن به جای استفاده از شامپو، از میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

 



نظرات ارسال شده
نينا
چهارشنبه 18 مرداد 1391


واي چي فكر مي كردم چي شد


0
0
مهرناز
چهارشنبه 18 مرداد 1391


پس اين تبليغات تلويزيوني كه مدام زيبايي مو رو بعد ار استفاده از شامپو ايجاد ميشه چه توجيهي داره؟


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :