به دخت

 




قدرت درمانی منیزیم و ارزش آن برای سلامتی دختران

منیزیم مهم‌ترین مادۀ معدنی برای تعادل خوب هورمونی می‌باشد. شما باید سعی کنید غذاهای مملو از منیزیم را به طور روزانه مصرف کنید، اگر از تنش‌های پیش از قاعدگی رنج می‌برید، پستان‌های دردناک یا درد قاعدگی دارید، احتمالاً با کمبود منیزیم روبه‌رو می‌باشید.

اگر کمبود منیزیم داشته باشید بدن‌تان قادر به استفاده از ویتامین B6 نخواهد بود و علائم کمبود B6 مانند بدی پوست ظاهر خواهد شد. بسیاری از زنانی که ویتامین B6 را به تنهایی مصرف می‌کنند نتیجۀ مطلوب را نمی‌‌گیرند، برای بهرۀ بیش‌تر، آن‌ها به منیزیم هم نیاز دارند. منیزیم برای حفظ تعادل هورمونی و محکم نگه داشتن استخوان‌ها تا سن کهنسالی ضروری می‌باشد.

کمبود منیزیم تقریباً همگانی است چرا که روش‌های زراعت نوین غذاهایی را تولید می‌کند که مقدار منیزیم آن بسیار پایین است.

منیزیم برای سوخت و ساز بدن مهم است. مهم‌ترین عمل آن فعال کردن آنزیم‌ها- به خصوص آن‌هایی که به تولید انرژی وابسته‌اند- است. اگر بیش‌تر اوقات احساس خستگی می‌کنید افزایش مصرف منیزیم، کمک مؤثری برای شما خواهد بود.

فقدان منیزیم  در بدن به نوبۀ خود باعث افزایش صدمه بر قلب و عروق می‌گردد که این مسأله نیز فشار وارده بر بدن را بیش‌تر می‌کند. چنین شرایطی به خودی خود باعث کمبود منیزیم و دشواری در مقابله با استرس می‌گردد. ادامۀ فشارهای روحی و جسمی برای مدت زمان طولانی، باعث کاهش ذخیره منیزیم موجود در بدن گشته و به نصف میزان اولیه خود می‌رسد.

در صورتی که کمبود منیزیم در شما تداوم یابد، خستگی و فرسودگی را در پی خواهد داشت و اشخاصی که با وجود خستگی زیاد، از آرامش درونی برخوردار نباشند، دچار بدخوابی و با تپش قلب مواجه خواهند شد. میزان کافی عنصر منیزیم در مقابله با مسائل دشوار به بدن کمک زیادی می‌کند.

منیزیم خاصیت ضدافسردگی دارد و در سالم نگه داشتن شریان‌های خونی (عروقی) مؤثر است. از رسوبات کلسیم در کلیه و کیسۀ صفرا جلوگیری می‌کند. به دستنگاه گوارش یاری می‌رساند که هضم غذا بهتر صورت گیرد.

ذخیرۀ کافی منیزیم مهم است، زیرا فقدان آن ممکن است رشد استخوان را کُند کند، سرعت بازسازی آن را کاهش دهد و شکنندگی استخوان‌ها را سبب شود.

بهترین منابع طبیعی منیزیم:

انجیر، بادام، گردو، فندق، سبزیجات تیره‌رنگ، اسفناج، چغندر، موز، جوانۀ گندم، بادام هندی و پسته می‌باشد.

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :