به دخت

 




قبل از ازدواج چقدر خودت را می شناسی ؟

کمی تدبر و تأمل کنید! اکنون می‌خواهید بنایی را پی‌ریزی کنید که رفیع‌ترین جایگاه را در زندگی و آینده شما دارا است. شما که اهل فکرید و به لطف الهی در حال تحصیلات عالی به سر می‌برید، از بینش و درک بالایی برخوردارید و در جامعه احترام  خاصی دارید و مانند الگوهایی فراراه دیگر جوانان جامعه می‌باشید؛ باید توجه عمیق و دقیق‌تری به یافتن همسر مناسب بنمایید.

 

 

لذا وقتی که در آرامش کامل و آمادگی کامل به سر می‌برید به این سؤالات پاسخ دهید و در غیر این صورت مطالعه‌ی سؤالات را ادامه ندهید!

حالا که کاملاً آرام هستید، ابتدا خوب بیندیشید و با تأمل صادقانه و صریح پاسخ دهید، سعی کنید باوضو باشید و از خداوند حکیم استعانت بجویید که امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) فرمودند: «الصدق لسان الحق- راستگویی زبان حق است.»

مطمئن باشید پاسخ‌های سطحی و غیرواقعی خدای ناکرده جلوه‌ای ناخواسته برای زندگی آینده‌ی شما ترسیم می‌کند. مشورت و موافقت والدین نیز به عنوان یک اصل مهم در سعادتمندی و خوشبختی شما تأثیر شگرف دارد، پس بهتر است از ایشان نیز کمک بطلبید و از نظریات و تجربیاتشان بهره‌مند شوید.

تکمیل این فرم چند خاصیت مهم دارد:

اول: آن که شما را به فکر وامی‌دارد تا خود را بهتر بشناسید و به زوایای پنهان شخصیت خود بهتر پی ببرید.

دوم: آن که با شناختی که از خود به دست آورده‌اید، انتظارات و خواسته‌هایتان از همسر آینده‌تان روشن‌تر می‌شود و بهتر می‌توانید همسر ایده‌آل خود را انتخاب کنید.

سوم: در جلسات خواستگاری با استفاده از این پرسش‌نامه، هم می‌توانید بهتر خود را معرفی کنید و هم می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری از همسر موردنظر خود پیدا کنید.

به امید آن که در آینده، زندگی پربار و موفقی داشته و در کنار خانواده‌ی محترمتان به حیات طیبه دست یابید.

 لازم به ذکر است که این پرسشنامه در 12 بند طبقه بندی شده که شما در هر بخش به یک موضوع آن پاسخ می دهید.که این موضوعات عبارتند از :

 1)اطلاعات فردی

2)اطلاعات خانوادگی

3)وضعیت مالی- میزان درآمد-مسکن

4)صفات بارز شخصیتی

5)ویژگی‌های اخلاقی- تربیتی

6)باورها و اعتقادات

7)عادات و رسوم

8)ایده‌آل‌ها و آرزوها

9)مطالعات و اطلاعات-ورزش و تفریحات

10)روابط و دوستی‌ها

11)ویژگی‌های همسر مطلوب شما

12)مراسم ازدواج

 

 

 

 

 



نظرات ارسال شده
پریسا
دوشنبه 10 شهریور 1393


سلام پرسش نامه ها رو دیدم بنظرم دقیق و مناسبه اما من در حال حاضر قصد ازدواج ندارم فقط میخوام خودمو بشناسم در این صورت هم باید همین پرسش هارو پاسخ بدم ؟؟؟ با سلام بله این یه پرسشنامه است برای شناخت بیشتر خودمون که برای موضوع ازدواج کاربرد زیادی داره


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :