به دخت

 




شرایط اولیه‌ی ازدواج - بلوغ عاطفی

- اگر کنترل احساسات مثبت و منفی، همدلی و همکاری با دیگران، چشم‌پوشی از خطای آن‌ها، انعطاف‌پذیری، توانایی ابراز احساسات و ... را در خود بیابید شاخصه‌های بلوغ عاطفی را کسب کرده‌اید.

- زندگی هیچ‌گاه خالی از اختلافات، درگیری‌ها و مشکلات نیست، پس برای آن که بعداً خود و طرف مقابلتان در مواجهه با این مشکلات آسیب کم‌تری ببینید در صورت وجود عصبیت، تندخویی، بدزبانی و پرخاشگری بهتر است هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای درمان بیندیشید.

- گاهی لازم است، تغییری مثبت در بینش‌ها و تفکرات خود نسبت به وقایع و مسائل زندگی ایجاد کنید؛ در این صورت، زندگی پر از عاطفه و آرامشی خواهید داشت و لازمه‌ی آن، این است که احتمال بهتر شدن را غیرممکن ندانید.

- یادتان باشد شرکت در کارهای گروهی، حس همدلی و همکاری شما را پرورش می‌دهد که در نهایت باعث رشد شخصیت عاطفی شما می‌گردد.

- انعطاف‌پذیری در مقابل خواست دوستان، خانواده و اطرافیان توان سازگاری شما را بالا برده و تمرینی است جهت داشتن گذشت در زندگی مشترک.

- اگر شما در ابراز احساسات خود به دیگران دچار مشکل هستید، بهترین تمرین این است که ابراز احساسات قلبی خود را از نزدیک‌ترین افراد خانواده‌تان شروع کنید، در غیر این صورت در آینده دچار مشکل می‌شوید.

- ابراز احساسات افراطی نشان رشد عاطفی نیست. توجه داشته باشید احساسات خود را در چه زمان، کجا و نسبت به چه کسی بروز می‌‌دهید.

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :