به دخت

 




شرایط اولیه‌ی ازدواج - بلوغ فرهنگی واقتصادی

- تصور این که هرچه تحصیلات، عالی‌تر باشد، فرد از فرهنگ بالاتری برخوردار است تصور غلطی است. تحصیلات می‌تواند در بلوغ فرهنگی فرد اثرگذار باشد اما به تنهایی کفایت نمی‌کند.

- شاید مهم‌ترین نتایج رسیدن به بلوغ فرهنگی دوری گزیدن از صفات اخلاقی منفی از جمله: بدزبانی، کج‌خلقی، کینه‌توزی، بی‌ادبی، لج‌بازی، خودخواهی، هرزگی و ... و روی آوردن به صفات اخلاقی مثبت از جمله: انعطاف‌پذیری، حق‌پذیری، حسن ظن، گذشت و ... باشد.

- بسیاری از آداب و رسوم غلط و آسیب‌های خانوادگی- اجتماعی والدین و خود فرد، ممکن است راه رسیدن به بلوغ فرهنگی را دشوار کند اما مانع آن نمی‌شود و حتی می‌تواند برای تشخیص بهتر راه‌گشا باشد.

- بررسی هنجارها، باورها و ارزش‌های فرهنگی که درون هر خانواده‌ای وجود دارد (مثل: آداب معاشرت‌ها، گفتگوها و ...) و همچنین تشخیص صحیح یا غلط بودن این فرهنگ‌ها نشان می‌دهد که فرد به بلوغ فرهنگی خانوادگی رسیده است.

 

بلوغ اقتصادی

- رسیدن به بلوغ اقتصادی صرفاً مربوط به پسران نمی‌شود بلکه دختران هم باید مدیریت و برنامه‌ریزی مخارج را بلد باشند تا بتوانند زندگی همراه با پیشرفت، آرامش و دوری از فقر مادی و روحی را داشته باشند.

- برای آینده خود برنامه‌ریزی و طرح اقتصادی داشته باشید این یعنی مثلاً بدانید چه میزان پس‌انداز می‌توانید داشته باشید؟ و سؤالاتی از این دست.

- توانمندی اقتصادی در ازدواج این است که فرد بالقوه توانایی اداره‌ی یک زندگی را داشته باشد و بخشی از این توانایی به ظهور رسیده باشد.

- اگر شما حس می‌کنید که نمی‌توانید برای درآمدتان برنامه‌ریزی داشته باشید، بهتر است الگوی مناسبی برای خود پیدا کنید و از مشاورین امین و آگاه در این زمینه راهنمایی بخواهید.

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :