به دخت

 




پاسخ به نیاز روانی

پاسخ به نیاز روانی – جنسی تنها از راه ازدواج ممکن است

آدمی به گونه ای است که به سوی جنس مخالف خود کشیده کشش خاصی دارد . چهره ی او ،اندام،رفتار ومؤانست با او برای طرف مقابل جذابیت ویژه دارد وبر سر این میل تلاش ها وفعالیت هایی انجام می دهد تا رابطه ای به وجود بیاید .

 

از طرفی انسان موجودی عاطفی است وجنس مخالف با تفاوت وجذابیتی که دارد ،زمینه ی کافی برای ارضا وابراز عواطف انسانی را فراهم می کند .ابراز عاطفه وارضای عاطفی هر دو انگیزه های روانی هستند که فردا به عرصه ی ارتباط با جنس مخالف وسالم ترین شکل آن ،یعنی ازدواج می کشانند .

احساس آرامش روانی که بدنبال ارضای مشروع این نیاز دیده می شود از مهم ترین دستاوردهای ازدواج می باشد.

هر گونه رویارویی با نیاز جنسی به جز قالب ازدواج مردود است. اگر در قالب ازدواج نباشد همواره با این لزدولج همراه است که مدت این ارتباط تا چه زمانی است وآیا این روابط ادامه می یابد یا خیر. حال آنکه که ازدواج رابطه ای است همراه با تعهدی لستوار به نام عقد ازدواج که دختر وپسر را مطابق آن تعهد به استمرار روابط مشترک فرا می خواند.روابط جنسی خارج ا زازدواج به دلیل اضطراب رها کردن شریک جنسی ،اضطراب رسوایی اجتماعی ،اضطراب بارداری نامشروع واز همه مهمتر اضطراب ارتکاب گناهی پلید،لذتی کوتاه همراه با نگرانی های طولانی وپشیمانی های فراوانی است .

از جانبی دیگر سرکوب نیا زجنسی وبی توجهی به تظاهر های روانی  در این موضوع ،یا انواع مختلف انحرافات جنسی از قبیل خودارضایی ،هم جنس گرایی،نمایش گری،خودشیفتگی ومانند آن ،نه تنها به حل مشکل کمکی نمی کند ، بلکه بازتاب های روانی واجتماعی منفی فراوانی را برجای می گذارد واز همه بیشتر خود فرد دچار اضطراب وافسردگی ،بیماری های مهلک جنسی ،بی هویتی وبالاخره بازماندن ا زرشد در سطح معمولی زندگی می شود.

بنابراین ارضای شهوت جنسی والتذاذ نفسانی ا زطریق ازدواج مخالف- به همراه آداب دینی- نه تنها مذموم نیست بلکه از آنجا که تأمین یک نیاز تکوینی است وبه سلامت روانی می انجامد وبه هر دو طرف آرامش ونشاط می بخشد وآثار مثبتی را به همراه دارد ونیز راه را برای پیمودن مراتب بالاتر نیازهای انسانی همچون نیازهای معنوی ، هموار می کند،کاملا معقول وشایسته است.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :