به دخت

 




آرامش

گاهی متأسفانه بر اثر دوست یهای نامشروع که از سر احساسات صورت می گیرد ومعمولا ادامه نمی یابد ،دختران عفت وشرافتشان را از دست می دهند وبرا یهمیشه د رهراس واضطراب به سر برده ،ولطمه های جسمی ،روحی به آنها وارد می شود.وآبروی آنان نیز مخدوش می گردد.این ها فریب چرب زبانی هاو وعده های دروغین را خورده اند وبه امید رسیدن به ازدواج سعادتمندانه در آتش حسرت وندامت می سوزند .

باید گفت که محصول و ره آورد ازدواج فقط جاذبه های جنسی نیست بلکه لرزش واهمیت ازدواج وتشکیل خانواده ،عشق وعلاقه ای است که بر ارزش های متعالی استوار است که در رابطه با این ارزش ها می توان تعهد ،تکامل،رشد،شخصیت،آرامش،علاقه مند شدن به سرنوشت دیگران ،پختگی ،مسئولیت پذیری و ... را برشمرد.

خداوند متعال "آفریدن زن ومرد "و "قرار گرفتن آنان در کنار یکدیگر "را از حکمت ها و آیات خود معرفی می کند که "مایه ی آرامش" انسان است ومحبت وعشق به همسران را به "مودت ورحمت"تعبیر می کند واشاره به این مطلب دارد که عامل آرامش تنها رابطه ی زناشویی وجاذبه های جنسی نیست بلکه بعد از سپری شدن دوران جوانی وبا از بین رفتن این جاذبه های جنسی ومیل ها ی شهوانی ،صفا وصمیمیت واتحاد دو روح است که کانون زندگی را باصفا وگرم نگاه می دارد.

این آرامش حاصل از ازدواج ،آرامش معمولی ومصطلح که روانشناسان وروان پزشکان مطرح می کنند نیست ، بلکه شامل وقار و ثبات فکری وروحی، احساس ارزشمند بودن واحساس شخصیت کردن وآبرو وحیثیت پیدا کردن و ... نیز می شودو در نزد خداوند نیز ارزشمند محسوب می گردد ،به طوری که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرموده است: "هیچ کانونی د راسلام بر پا نشده که نزد خدا محبوب تر و عزیزتر ا زکانون ازدواج باشد".

بنابراین ،ازدواج وتشکیل خانواده وقرار گرفتن د رکنا رهمسری شایسته وهمدم ودلسوز ،باعث می شود هم غریزه ی جنسی کنترل شود وهمم آرامش روحی بوجود آید ،هم توکل به خدا بیشتر شود وانسان از حالت پریشانی وبی پناهی خارج شود وهم احساس امنیت وشخصیت کند وهم چشم وفکر انسان از جاهای دیگر بریده ومتوجه همسرش گردد و در نتیجه به خدا تقرب بیشتر پیدا کند ولطف خداوند بیشتر شامل حالش گردد وایمانش تقویت وکامل شود و رضایت درونی و شادی ونشاط او مضاعف گرد




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :