به دخت

 




کج نهادن خشت اول

یکی از مراحل مهم و سرنوشت‌ساز در زندگی انسان، مرحله (انعقاد نطفه) او است. به این معنا که اگر پدر و مادر در این مرحله، به وظایف خود آشنا نبوده، مقدمات به وجود آمدن یک انسان را به درستی فراهم نسازند، این سهل‌انگاری، می‌تواند تأثیرات سویی در سرنوشت و زندگی آینده فرزند داشته باشد. به عبارت دیگر: اگر معلمان بنای وجود کودک، خشت زیربنای وجود او را کج بگذارند، دیوار این بنا تا ثریا کج می‌رود!

اصولاً فرزندآوری در نظام الهی، امری است ارادی. از زوجین خواسته شده است زمانی که قصد و نیّت بچه‌دار شدن را دارند، با کسب آمادگی‌های لازم و با دعا به درگاه خالق انسان‌ها، در اندیشه تولد نورچشمی باشند که چراغ راه هدایت همۀ نسل‌ها باشد.

زمان و مکان آمیزش و حالات و اخلاق و اعمال زوجین و میزان علاقۀ طرفین به همدیگر و غذایی که نطفه از آن به وجود می‌آید، در سعادت یا شقاوت فرزند تأثیر دارد. بنابراین زمان و مکان آرام و بی‌دغدغه، آرامش روحی و روانی زوجین، غذای حلال و سالم، دعا و نماز و نیایش به درگاه خداوند، طلب فرزند صالح از درگاه الهی، تطهیر فکر و دل از افکار گناه‌آلود و رعایت مسائل بهداشتی آمیزش، زمینه‌ساز تکوین فرزندی شایسته خواهد بود.

 



نظرات ارسال شده
مرمر
شنبه 4 آبان 1392


سلام .کتاب ریحانه ی بهشتی مطالب خوبی داره از قبل از امیزش تا بارداری و............
چکیده و مفیده .


0
0
مینا
چهارشنبه 15 شهریور 1391


خوب این اطلاعات را از کجا بیاریم؟نمیشه خودتون راهنمایی کنید؟


1
0
مینا
چهارشنبه 15 شهریور 1391


خوب این اطلاعات را از کجا بیاریم؟نمیشه خودتون راهنمایی کنید؟


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :