به دخت

 




HP Pavilion G6-1152لپ تاپ اچ پی جی 6-1152

این نوت‌بوک در کانفیگ‌های مختلفی با پردازنده‌های Corei3 و Corei5 و دارای کارت گرافیکی مستقل و آن‌بورد ساخته شده است که بین آن‌ها تفاوت قیمت ایجاد می‌کند. این نوت‌بوک 15.6 اینچی خوش قیمت مناسب تقریبا هر نوع سطح کاربری می‌باشد و به دلیل برخورداری از کانفیگ‌های مختلف با امکانات سخت‌افزاری متفاوت یک سری بسیار گسترده در مخاطب به حساب می‌آید.

 

 

مشخصات کلی:

لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.5 کیلوگرم 

پردازنده  : Intel 2410M Core i5 2.30 GHz - Cache 3 MB - BUS 1333 MHz 

حافظه : 4 GB DDR3

هارد دیسک: 750 GB 5400 RPM

کارت گرافیک: ATI Radeon HD 6470M DDR3 1024 MB UpTo 4096 MB

صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED

امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port

سایر مشخصات: باتری 6 سلولی -DOS

 

 

:: نقد و بررسی HP Pavilion G6-1152

 

نوت‌بوک HP Pavilion G62 خیلی شبیه به یک تخته ساخته شده بود و در کل گوشه‌های تیزی داشت. اکنون G6 دیگر آن حالت تخته مانند را ندارد و با گوشه‌های گرد و بدنه‌ی پلاستیکی خاکستری تیره و روشن ظاهر استایلیش و شیک‌تری دارد. درب نمایشگر کاملا براق ساخته شده است ولی به نظر می‌رسد که در برابر جذب اثر انگشت مقاوت خوبی را از خود نشان بدهد. این درب طراحی بسیار زیبا و ساده‌ای دارد و در چند رنگ مختلف هم ساخته شده تا بنا به سلیقه‌ی مشتری انتخاب گردد. شاسی G6 همانند بسیاری دیگر لپ‌تاپ‌های هم رده‌ی خود سست و نامرغوب نیست و در عوض کاملا مستحکم ساخته شده. با این حال بعضی انعطاف در برخی نقاط بدنه دیده می‌شود و لولاهای نگهدارنده‌ی درب نمایشگر هم مثل نوت‌بوک‌های گران‌قیمت‌تر، نمی‌توانند نمایشگر را خیلی محکم بر سر جای خود نگه دارد.

صفحه کلید کمی با صفحه کلید لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت‌تر HP تفاوت دارد. کلیدهای Arrow یا همان کلیدهای جهت‌دار کمی کوچک شده‌اند و در قسمت بالای صفحه کلید، کلیدهای مستقل کنترل مدیا دیده نمی‌شوند. کلیدها سطح مسطحی دارند و در قسمت پایین بزرگتر هستند. در هنگام تایپ هم صدای نسبتا زیادی می‌دهند البته در کل عملکرد خیلی خوبی دارند. با در نظر گرفتن قیمت کلی لپ‌تاپ، از تجربه‌ای که در تایپ کردن با صفحه کلید داشتیم راضی هستیم. البته این صفحه کلید فاقد صفحه کلید عددی در قسمت سمت راست می‌باشد ولی در عوض فضا برای بزرگ‌تر ساخته شدن کلیدها وجود داشته، تا عمل تایپ کردن راحت‌تر و با اشتباه کمتری صورت بگیرد. برعکس صفحه کلید که عملکردی فقط قابل قبول داشت، تاچ‌پد عملکردی فراتر از حد انتظار و فوق‌العاده دارد. این بار با تاچ‌پدی با سطح بزرگ و پلاستیکی و جنسی الیاف مانند مواجه هستیم که در زیر آن دو دکمه‌ی راست و چپ کلیک بزرگ قرار دارند. در حین کار کردن این تاچ‌پد بسیار خوب جواب می‌دهد و کلیدهای راست و چپ کلیک هم عملکردی کاملا مستحکم و مثبت دارند.

 

 

::نقاط قوت و ضعف

 

 

عملکرد کلی بسیار قدرتمند و مناسب
کیفیت ساخت خیلی خوب نسبت به قیمت
وزن نسبتا سبک
قیمت مناسب
دارای کانفیگ‌های متنوع برای کاربری‌های مختلف

 




 

 

 

 

 

 

 

منبع




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :