به دخت

 




روابط جنسی سالم

در زمان‌های قدیم، مردم بر اساس تعصّبات جاهلی از ازدواج زنانی که طلاق گرفته‌اند، جلوگیری می‌کردند. قرآن در برابر این رسم جاهلی ایستاد، آن را رد کرد و هشدار داد که کسی حق ندارد از ازدواج دوباره آنان جلوگیری کند. این حقّ آن‌ها است که رابطه جنسی سالم داشته باشند؛ نه تنها حق آن‌ها است، بلکه این مسأله باعث طهارت و پاکیزگی است و چنانچه رعایت نشود به آلودگی جامعه می‌انجامد. در قرآن خداوند می‌فرماید: شما نمی‌فهمید و به اشتباه فکر می‌کنید که ازدواج دوباره چنین زن‌هایی چندان مهم نیست؛ ولی خدا از اسرار و تبعات منفی تجرّد زنان با خبر است.

 

از سوی دیگر قرآن کریم در میان پرجاذبه‌ترین شهوت‌های دنیا، نخست از زنان یاد می‌کند و می‌فرماید:

«زُيِّنَ لِلنَّاسِ حُبُّ الشَّهَوَاتِ مِنَ النِّسَاءِ وَ الْبَنِينَ وَ الْقَنَاطِيرِ الْمُقَنْطَرَةِ مِنَ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ الْخَيْلِ الْمُسَوَّمَةِ وَ الْأَنْعَامِ وَ الْحَرْثِ ذلِكَ مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَ اللّهُ عِنْدَهُ حُسْنُ الْمَآبِ؛ محبّت امور مادّی از زنان، فرزندان و اموال هنگفت از طلا، نقره، اسب‌های ممتاز، چهارپایان و زراعت در نظر مردم زینت داده شد. این‌ها زینت‌های زندگی پست (مادّی) است و سرانجام نیک (و زندگی والا و جاویدان) نزد خدا است.» (آل عمران / 14)

در ذیل همین آیه، وقتی امام صادق (علیه السلام) از اصحاب خود می‌پرسند: بهترین لذّت کدام است و پاسخ می‌شنود که بهترین لذّت‌ها فراوانند، حضرت می‌فرمایند:

«اَلذّ الاشیاء مباضعۀ النساء. ما تلذّذ النّاسِ فِی الدنیا و الاخرۀ بلذّۀٍ اکثر لهم من لذّۀ النساء؛ بهترین لذّت آمیزش جنسی با زنان است؛ در دنیا و آخرت لذّتی بالاتر از لذّت زن نیست.»

ضعف مردان در مهار و سالم‌سازی روابط جنسی به حدی است که پیامبر گرامی اسلام (صل الله علیه وآله) می‌فرمایند: «ما ترکت بعدی فتنۀ اضرّ علی الرّجال من النّساء؛ هیچ فتنه‌ای برای مردان، زیان‌بارتر از زنان نیست.»

چه بسیار پادشاهانی که در دام عشق ماه‌رویی حیثیت خود را ضایع کردند و یا برای دستیابی به دختر زیبارویی بخش وسیعی از قلمرو کشور خود را به دشمن واگذاشتند. این که گاهی می‌گویند: هیچ جنایت بزرگی نیست مگر آن که ردّپای زنی را در آن می‌توان دید، در حقیقت گزارشی از طغیان غریزه جنسی مردان است؛ بنابراین اصل اوّلی و طبیعی، وجود ارتباط سالم جنسی است و جز در مواردی که با مقصد مهم‌تری در تعارض قرار گیرد، نباید ممنوع شود.

 

 



نظرات ارسال شده
نيلوفر
یکشنبه 22 مرداد 1391


بسيار زيبا بود در ادامه بهتر است به آداب مخصوص اين موضوع پرداخته شود.


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :