به دخت

 




آداب و مهارت‌هایی برای سازگاری بیشتر در روابط جنسی

الف. نماز، دعا و راز و نیاز با خدا

یکی از عوامل مؤثر در ایجاد الفت، محبّت و سازگاری میان همسران، ایجاد ارتباط با خدا و درخواست تفاهم و سازگاری از او است. گاهی که چندان به ظاهر زمینه‌های تفاهم و مودّت نمود نداشته، برپایی نماز و گفت‌وگوی با خدا نقش فراوانی در ایجاد هماهنگی و رضایتمندی میان همسران داشته است.


با فرا گرفتن آداب و مهارت‌های ذیل می‌توان زمینه بهره‌مندی درست از روابط جنسی را جهت سازگاری هرچه بیشتر همسران فراهم کرد:

 

ب. استعاذه (گفتن اعوذ بالله من الشیطان الرجیم) و بسمله (بسم الله) گفتن پیش از آمیزش

توجه داشته باشید، از یک سو تنفر، بیزاری و ناسازگاری در ارتباط‌های مشروع، نتیجۀ فعالیت شیطان است. پس باید از شرّ شیطان گریخت. از سوی دیگر الفت، مودّت و سازگاری در این نوع ارتباط، از ناحیه خدا است. پس باید با نام او شروع کرد تا از نعمت‌های او برخوردار شد. امام صادق (علیه السلام) فرمودند: مردی که قصد آمیزش دارد و می‌ترسد شیطان با او در امر آمیزش مشارکت کند، بسم الله بگوید و از شرّ شیطان به خدا پناه ببرد. در هر ارتباطی یاد خداوند لازم است و نباید «بسم الله الرحمن الرحیم» را فراموش کرد.

این طرز فکر و عمل، از شهوت صددرصد حیوانی انسان می‌کاهد و قدری رقّت قلب و لذّت معنوی به انسان دست می‌دهد که ترکیب آن با لذّات جنسی خوشایند است. همچنین این شکل از یاد خداوند به همسران کمک می‌کند تا هیچ حقّی از یکدیگر را پایمال نکنند و وظیفه خود بدانند که برای دیگری لذّت فراهم آورند. بنابراین «استعاذه و بسمله» به انسان کمک می‌کند تا برای ایجاد و بالا بردن سازگاری به زمینه‌های دیگری نیز بیندیشد.

 

ج. زمینه‌سازی روانی

برای بهره‌مندی بیشتر در روابط جنسی همراه با آرامش، لازم است همسران آمادگی آمیزش را داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است هر یک با امر ناپسندی مواجه شوند. وجود پربرکت پیامبر اعظم (صل الله علیه وآله) برنامه خود را به گونه‌ای تدارک دیده بودند که هر یک از همسران او می‌دانست چه شبی افتخار همراهی و همبستری حضرتش را دارند. آگاهی همسر از حضور همسر خویش، زمینه اجابت بهتر در برابر درخواست او را فراهم می‌سازد. این مسأله به قدری مورد توجه معصومان (علیه السلام) بوده است که امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند:

«برای مرد مناسب نیست وقتی شبانه از سفر خود برمی‌گردد، بر اهل خود وارد شود، مگر این که صبر کند تا صبح شود.»

زمانی که همسر از آمدن شوهر آگاه نیست، طبیعی است که آمادگی لازم را برای اجابت درخواست وی ندارد.

 

د. نظافت و زینت برای همسران

رعایت بهداشت جسمی و مرتّب حمام کردن، از امور لازم در بهداشت جنسی است. زدودن موهای زاید، کوتاه کردن موی سر، اصلاح صورت، انتخاب صابون، شامپو و دیگر موادّ ضدّعفونی و پاک‌کننده، باید مورد توجه قرار گیرد. زدودن موهای دستگاه تناسلی - به خصوص در مردان - میل جنسی را افزایش می‌دهد. هیچ یک از همسران نباید این گونه به همسرش بنگرد که او منتظر است تا پس از آمیزش جنسی هم غسل کند و هم به نظافت خود برسد؛ بلکه باید چنین ببیند که استحمام پس از آمیزش جنسی، فقط برای اطاعت از فرمان الهی در انجام غسل واجب است. آمادگی‌ها برای رابطۀ جنسی را پیش از آمیزش باید ایجاد کرد.

 

هـ. آماده‌سازی جنسی

زمینه‌سازی برای ارضای هرچه بهتر خواسته‌های جنسی برای همسران، مورد ترغیب است. از طرف دیگر، عجله کردن و پیگیری خودخواهانه هر یک از همسران در ارضای آن، مورد نکوهش قرار گرفته است. پیامبر اعظم (صل الله علیه وآله) می‌فرمایند:

«اذا اراد احدکم ان یأتی اهله فلا یعجلها؛ هرگاه یکی از شما خواست که با همسرش آمیزش کند، خودخواهانه او را به تعجیل نیفکند.»

باید زمینه‌سازی کند تا آمیزش در وقت خودش انجام شود و پیش از موعد نباشد. این امر با ملاعبه امکان‌پذیر است که در دین اسلام، لازم و مقدّس به شمار آمده است. امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند:

«لیس شیء تحضره الملائکۀ الا ... و ملاعبۀ الرجل اهله؛ فرشتگان جز در مواردی - از جمله ملاعبه مرد و آماده‌سازی ارتباط جنسی با همسرش - حاضر نمی‌شوند.»

این تقدّس باعث می‌شود مردان خود را ملزم بدانند در کنار لذت بردن از این عمل، هم پاداش اُخروی به دست آورند و هم ادب معاشرت را رعایت کنند تا جفاکار نباشند. پیامبر گرامی اسلام (صل الله علیه وآله ) می‌فرمایند:

«سه چیز از جفا است: یکی این که کسی با دیگری همراه شود و اسم و رسم او را نپرسد؛ دیگر این که به طعامی دعوت شود، پاسخ مثبت نگوید یا اگر پاسخ مثبت دهد، از غذا نخورد؛ سوم این که پیش از آماده‌سازی از طریق سخنان پرجاذبه، با همسرش آمیزش کند.»

برای بهره‌مندی دنیوی و اخروی، زمینه‌سازی برای ارضای جنسی امری لازم، مؤثر و مفید است.

 

 



نظرات ارسال شده
رضوانه
چهارشنبه 10 آبان 1391


یکی از عوامل مؤثر در ایجاد الفت، محبّت و سازگاری میان همسران، ایجاد ارتباط با خدا و درخواست تفاهم و سازگاری از او است. اين عبارت خيلي زيبا بود من رو ياد اين رواين انداخت كه اگه شما رابطه تون رو با خدا اصلاح كنيد رابطه شما با خلق هم اصلاح خواهد شد ممنون خيلي خوب بود


1
2
آزيتا
یکشنبه 22 مرداد 1391


بعضي از مطالب تكراري بود بهتر بود با آوردن مثال از ناكامي هاي جنسي اين مطلب بيان مي شد.


4
0
فاطمه
شنبه 3 تیر 1391


واقعا عالی بود من وهمسرم بهره بردیم خداخیرتان بدهد.یاعلی .


4
1

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :