به دخت

 




كي بچه دوم بيارم؟

آیا مادر آمادگی لازم را برای بارداری مجدد دارد؟

مادر برای رهایی از استرس زایمان اول نیاز به زمان دارد تا دوباره آمادگی و توان خود را به دست آورد. باید مواد غذایی کافی به بدن او برسد و آنچه از دست داده است جبران شود؛ چرا که در زایمان و بارداری اول ویتامین‌ها و املاح مهمی مانند آهن و کلسیم از بدن مادر کم شده است. از نظر روانی نیز مادر باید به آرامش رسیده باشد و آمادگی لازم برای بارداری، زایمان و فرزندپروری را به دست آورد.

 

آیا فاصله سنی مناسب بین دوفرزندوجود دارد؟ 

تحقیقات نشان می دهدفاصله زیادیاکم میان فرزندانموجب بروزخطراتی برای مادروفرزندان می شود.وقتی فاصله سنی کودکان کمترازدوسال باشداحتمال کاهش بهره ی هوشی درکودک دوم زیاد است.همچنین فاصله سنی زیادمیان فرزندان امکان برقراری ارتباط میان آنهاراکم می کند.طبق تحقیقات مناسب ترین فاصله سنی بین کودکان 18ماه تا3سال است

 



نظرات ارسال شده
خاطره
دوشنبه 13 آبان 1392


مطالبتون خیلی مفید ولی خیلی کم بود لطفا توضیحاتتان را زیاد کنید


0
0
فاطمه
دوشنبه 13 آبان 1392


یک پیشنهاد می دهم به همه ی پدر و مادر ها:
اگه بچه اولتون پسر بود تا پنج شیش سال از بچه دار شدن خودداری کنید،
اونوقت اگه بچه دار شدین پسرتون با حس مسئولیت پذیری و دلسوزی از برادر یا خواهر کوچیکش مواظبت می کنه، وگرنه اگه فاصله سنیشون کم باشه حسادت می کنه و زیاد دعواشون میشه و این موضوع همیشه گریبان گیرتونه!!!!!!!!!!!!!


0
0
اکرم
پنجشنبه 16 شهریور 1391


گفتید دو سال کمتر باعث کاهش بهره هوشیه بعد گفتید فاصله مناسب 18 ماهه!!!!!!(وقتی فاصله سنی کودکان کمترازدوسال باشداحتمال کاهش بهره ی هوشی درکودک دوم زیاد است.)( مناسب ترین فاصله سنی بین کودکان 18ماه تا3سال است)


1
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :