به دخت

 




مشکلات جسمي دوران قاعدگي

1. قاعدگي دردناک: اين مشکل همراه با احساس درد شديد در قسمت شکم است و ممکن است با علايم ديگري نظير درد در ناحيه پشت، سردرد، استفراغ، احساس خستگي، تحريک‌پذيري، حساسيت در نواحي تناسلي يا سينه‌ها، درد ساق پا يا تورم قوزک پا و تحريکات پوستي، از قبيل جوش زدن قسمت‌هايي از بدن نيز همراه باشد

2. خون‌ريزي بيش از حد: مقدار خوني که در هر دور? قاعدگي از بدن دختران دفع مي‌شود، به طور متوسط در حدود 45 گرم (به اندازه سه تا چهار قاشق) است، ولي در زنان مختلف از 25 گرم تا 140 گرم متغير است. اگر خون‌ريزي بيش از حد معمول باشد، مي‌تواند به عوامل جسمي يا عاطفي بستگي داشته باشد.

البته بايد توجه داشت خون فقط بخشي از مايع قاعدگي است که به بيرون ريخته مي‌شود؛ چون علاوه بر خون، مقداري بلغم يا ماده لزج و مقداري از بافت‌هاي سلولي ضايع شده نيز همراه خون دفع مي‌شود که در هر قاعدگي با خون بين 170 تا 225 گرم است

3. فقدان خون‌ريزي در دوره قاعدگي: اين مشکل، ممکن است به دلايل جسمي از قبيل ورزش يا فعاليت بدني شديد که باعث تغييراتي در ميزان چربي بدن و تغيير ترشحات هورموني مي‌شود، پديدار گردد؛ همچنين ممکن است دليل آن، اختلال در غدد درون‌ريزي يا تغييرات آب و هوا، کار بيش از حد، تهييج عاطفي يا عوامل ديگر باشد.

4. خون‌ريزي از مجراي ادرار: در مواردي ممکن است مشکل جسمي قاعدگي به صورت خون‌ريزي از مجراي ادرار و موقع غير از دوره قاعدگي صورت گيرد که دلايل جسمي يا عاطفي آن بايد بررسي شود.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :