به دخت

 




منابع کسب آگاهی

با شروع بلوغ جنسی و تغییراتی که در این زمینه در نوجوانان به وجود می‌آید، علاقه و حرص و ولع خاصی در آنها رخ می‌دهد تا از عوامل این تغییرات و عملکرد اعضای بدن و ویژگی‌های نوجوانی، مطلع شوند. نوجوانان می‌خواهند در این زمینه اطلاعات مختلف کسب کنند، اما نمی‌دانند این اطلاعات را از چه کسی و چگونه به دست آورند. در اکثر موارد به دنبال مسیرهایی غیر از پدر و مادر برای کسب اطلاع می‌گردند.

یکی از مسیرهایی که راحت‌تر در دسترس نوجوانان است، دوستان هم‌سن و سال است.

نوجوانان، تغییراتی که برایشان در زمینۀ تغییر صدا، رویش مو در بعضی اعضای بدن، احتلام‌های شبانه و رشد بعضی از قسمت‌های بدن رخ داده است، با دوستان در میان می‌گذارند و می‌خواهند بدانند آیا آنها هم چنین تغییراتی داشته‌اند و در مقابل این تغییرات چه باید بکنند.

از اینجا است که گاهی به دام دوستان ناباب یا بی‌اطلاع می‌افتند و به انحراف کشیده می‌شوند.

استفاده از مسیرهای نامطمئن، مثل دوستان ناباب، زمینۀ انحرافاتی را فراهم می‌آورد که عوارض آنها سال‌های طولانی آزاردهندۀ روح و جسم شما خواهد بود؛ بنابراین، برای آگاهی از تحولات بلوغ و وظیفۀ خود در این زمینه، مطمئن‌ترین مسیر و مرجع، والدین و برای شما دختران نوجوان، مادر، خواهر بزرگ‌تر، خاله و عمه - در صورت داشتن رابطۀ نزدیک و صمیمی با آنها - است. 

اگر گفت‌وگو با آنها برای شما مشکل است، سؤالات خود را به صورت مکتوب بنویسید و از آنها بخواهید شما را راهنمایی کنند.

می‌توانید از معلم پرورشی خود یا سایر معلمان که با آنها صمیمی‌تر هستید، بخواهید کتابی در این باره به شما معرفی کنند تا با مطالعۀ آن، حس کنجکاوی خود را ارضا کنید و اطلاعات مفید و موردنیاز خود را به دست آورید.

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :